Influencerii au fost luați în vizor de protecția consumatorului. Comisarii au luat la puricat postările celor mai populari români, după ce mulți dintre ei promovează diverse produse sau servicii, fără să-i informeze pe cei care îi urmăresc că, de fapt, e vorba de publicitate plătită.
De exemplu, o tânără a cheltuit sume importante de bani după ce a fost convinsă să cumpere diverse produse promovate de influencerii preferați pe rețelele de socializare. În final, produsele s-au dovedit a fi altfel decât în promovările din mediul online. „Groaznic, calitate zero, deși nu știu cum au un talent pe cameră să pară altfel și în realitate total dezastru, de o mie trei sute de lei, cam așa, o sumă destul de mare, da, e niște bani aruncați așa, produsele le arunc, bineînțeles. Foarte mulți care nu spun acest lucru, zic că da ok, l-am folosit și eu, e foarte bun, îl recomand, dar eu nu primesc nimic, adică totul e gratis si-lfac de dragul… nimeni nu face asta, lucrurile nu sunt gratuite”, a spus tânăra.
Inspectorii de la autoritatea pentru protecția consumatorilor i-au luat la verificări pe primii zece influenceri români, după numărul de urmăritori pe care îi au pe Instagram. Scopul urmărit de autorități este tocmai de a contracara difuzarea unor mesaje de publicitate înșelătoare, difuzate prin intermediul rețelelor sociale.