Proiectul Autostrăzii Comarnic – Brașov a depășit o etapă importantă odată cu avizarea traseului final în luna iulie. Pentru finalizarea proiectării trebuie parcurși însă mai mulți pași, printre care realizarea forajelor geotehnice și obținerea Acordului de Mediu, au spus pentru Economica.net reprezentanții Companiei de Drumuri.
„Prestatorul (Consitrans – n.r.) trebuie să înceapă întâi forajele geotehnice, ridicarea topografică, de detaliu și să obțină CU – certificat de urbanism – (i-am solicitat în scris să demareze și am făcut și o revenire), apoi să definească soluțiile tehnice și abia apoi se poate depune memoriu de mediu”, au răspuns reprezentanții Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) la solicitarea Economica.net.
Potrivit lor, memoriul de mediu trebuie să conțină detalii tehnice de genul: număr/ lungime/ deschideri la fiecare pod, numărul și poziția fiecărui podeț, soluții de consolidare.
Pe 11 iulie, varianta finală de traseu pentru Autostrada Ploiești – Brașov a fost avizată în Consiliul Tehnico – Economic al Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), a informat atunci Cristian Pistol, directorul general al CNAIR.
Peste 112 km și 12 noduri rutiere
În lungime totală de 112,7 km (cu sectorul Cristian – Râșnov aflat în trafic) această autostradă va avea 12 noduri rutiere, 13 tuneluri (12,4 km) și 61 de structuri (28,75 km), a detaliat șeful CNAIR. Potrivit lui, costul estimat pentru construcția autostrăzii este de 5,5 miliarde de euro fără TVA.
Autostrada Ploiești – Brașov va asigura conectivitatea între centrele turistice importante de pe Valea Prahovei (Comarnic, Sinaia, Azuga, Predeal, Brașov). Traseul autostrăzii traversează 23 de Unități Administrativ Teritoriale.
Rămâne de văzut dacă anul acesta va fi scos la licitație pentru proiectare și execuție un prim tronson din acest proiect, dinspre Brașov, așa cum a anunțat ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu. Cel mai probabil, va fi vorba despre sectorul Cristian – Codlea, pentru care în data de 7 iunie 2023 a fost aprobat studiul geotehnic, conform datelor CNAIR.
Un comentariu
La cum se misca astia, nici nepotii mei nu vor vedea autostrada asta!