După ce s-a renunțat la pasajul hobanat între Gară și Tractorul, edilii brașoveni încearcă încă de acum doi ani să „studieze” amenajarea unui nou pod care să descongestioneze traficul din această zonă, tot peste calea ferată, însă spre Dedeman. Astfel, în noiembrie anul trecut a fost lansată o licitație în vederea selecției unui proiectant care să întocmească studiul de fezabilitate aferent, fiind depuse 3 oferte.
Contractul a fost semnat cu firma bucureșteană TPF Inginerie SRL pentru suma de 1.210.378,13 lei fără TVA, respectiv 1.440.349,97 lei cu TVA. Durata contractului este de 24 de luni, iar proiectantul va trebui să efectueze și un studiu de trafic, dar și o analiză cost-beneficiu pentru această investiție.
Predarea documentațiilor se va face astfel:
– în termen de 60 de zile de la transmiterea ordinului de începere a serviciilor de proiectare, faza SF, se va preda: documentația tehnică pentru obținerea avizelor și acordurilor, studiul topografic vizat de OCPI și studiul geotehnic;
– în termen de 90 de zile de la eliberarea ultimului aviz/acord se va preda studiul de fezabilitate, în forma completă.
Serviciile de asistență tehnică se vor asigura până la finalizarea procedurii de achiziție a serviciilor pentru elaborarea următoarelor faze de proiectare.
TPF Inginerie este parte a grupului TPF, cu sediul în Bruxelles, care activează în 54 de țări, pe 5 continente, grup cu aproape 5.000 de angajați și o cifră de afaceri de 281 de milioane de euro în 2022.
Pasajul ar urma să fie proiectat cu câte două benzi pe sens, dar și cu piste de biciclete, precum și panouri fonoabsorbante. „Întrucât strada 13 Decembrie pe sectorul cuprins intre intersecţia cu b-dul Gării si strada Independenţei este restricţionata de gabaritul pasajului inferior prin care liniile de cale ferata traversează strada şi construcţiile existente de ambele parti, este necesara o noua artera de acces dinspre oraş, in cartierul Tractorul. Aceasta artera va face legătura între b-dul Grivitei si reţeaua de străzi in dezvoltare a cartierului Tractorul, in zona străzii I.C. Bratianu. Artera va traversa linia de cale ferata Bucureşti – Brasov – Sighişoara. Cerinta beneficiarului este de a supratraversa linia CF prin intermediul unui pasaj rutier superior. Se vor prezenta cel putin 2 scenarii prin care obiectivul proiectului poate fi atins”, se precizează în anunțul de licitație.
Reamintim că, în urma dezbaterilor cu cetățenii din 2021, s-a constatat că investiția într-un pasaj hobanat între Gară și Tractorul nu a fost agreată de brașoveni, deoarece era prea scumpă, aproximativ 50 de milioane de euro, nu avea nici sursă de finanțare și nu mai corespundea actualelor cerințe de mobilitate ale Brașovului.
Măsură inclusă în studiul de trafic
Construcția unui nou pasaj care să supratraverseze calea ferată între noua zonă rezidențială a cartierului Tractorul și DN 13E ( de la prelungirea străzii I.C. Brătianu cu ieșire spre drumul național între Recobol și Dedeman) a fost vehiculat și cu ani în urmă, însă doar la stadiul de discuție, dar, acum, a fost inclus ca măsură în vederea descongestionării circulației și de experții care au realizat studiul de trafic pentru municipiul Brașov.
Specificații tehnice generale pentru pasaj:
- înălțime de siguranță peste calea ferată: min. 7,50 m;
- numărul de benzi pentru circulația auto: câte 2 benzi pe sens;
- pistă de biciclete pe ambele sensuri;
- trotuar pe ambele sensuri;
- dispozitive de iluminat rutier pe ambele sensuri;
- panouri fonoabsorbante.
Proiectantul va trebui să elaboreze studiul de fezabilitate, ce va include devizul general și antemăsurătoarea, documentația tehnică pentru obținerea avizelor și acordurilor solicitate în Certificatul de Urbanism, să asigure depunerea și susținerea acestora la avizatori, să elaboreze studiul topografic vizat de OCPI, studiul geotehnic, studiul de trafic, studiul de soluții de alimentare cu energie electrică și analiza cost beneficiu