
ING a identificat, din nou, tranzacții dublate cu carduri ale băncii, „fiind vorba despre o eroare la banca acceptatoare”, iar promisiunea este că situația va fi reglată automat în cursul zilei de mâine.
La acest moment, echipele tehnice ale băncii lucrează la remedierea situației, iar termenul avansat anterior pentru rezolvare, de miercuri, a fost împins pentru mâine, scrie profit.ro.
Discuție pe pagina de Facebook a ING România
„Căutați să remediati problema majoră pe care o aveți, prin care ați luat banii oamenilor de pe carduri. În cazul meu m-ați lăsat și fără bani, și dator, în condițiile în care mai aveam bani pe card. Acum nu mai am nici bani, pentru că mi i-ați luat, și am și sold negativ. Adică mi-ați luat și banii, m-ați făcut și dator”, a scris un client.
Răspunsul ING
„Situația a apărut din cauza unei erori independente de ING Bank. Toate sumele dublate urmează să fie reversate pe conturile clienților începând cu această dimineață”. Banca precizează totodată, în discuția cu clienții, că plățile au fost dublate dintr-o eroare ce nu ține de ING Bank.
„Mai exact, banca de unde sunt terminalele unde s-au realizat plățile a dublat aceste tranzacții, însă s-au reversat deja și urmează să fie returnate pe conturile clienților. Nu a fost vorba despre o eroare internă. Problema a apărut de la banca care a emis POS-urile respective. Situația nu a fost prezentă doar la noi.”
În 2018, Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor s-a autosesizat după un incident de la ING Bank România, când banca a dublat tranzacțiile clienților. Autoritatea considera că au fost afectate interesele economice ale consumatorilor, în condițiile în care 7.000 de clienți au avut tranzacții refuzate la plată după ce banca le-a golit conturile în ceea ce a descris ca fiind o eroare operațională. ANPC a sancționat atunci banca cu amendă de 20.000 de lei. ING Bank a fost afectată de o problemă majoră pe 8 octombrie, după ce clienții au constatat că le dispar banii din conturi – la fiecare tranzacție sumele au fost trase de două ori din cont de către bancă. Problema ar fi apărut vinerea trecută, iar ING a comunicat că a identificat „eroarea operațională” luni, la ora 14 și până la finele zilei a rambursat clienților banii încasați în plus.
În 10 octombrie, ING a transmis ANPC că „aproximativ 7.000 de clienți care au inițiat plăti până la momentul remedierii, au fost afectați în mod direct, că urmare a intervenirii incidentului, în sensul în care tranzacțiile acestora au fost respinse pe motiv de fonduri insuficiente”, arată Autoritatea. Unele persoane au scris atunci pe pagina de Facebook a băncii că, în urma erorii, au rămas fără bani să achite consumația la restaurante și magazine sau că au rămas fără fonduri pentru plata parcării sau a carburanților la benzinărie. Mulți dintre cei care au comentat au fost nemulțumiți mai ales că banca nu a comunicat prin SMS sau mail incidentul, în condițiile în care call-center-ul a fost blocat de numărul mare de apeluri, iar serviciul de internet banking a avut de asemenea probleme, din cauza numărului mare de accesări. ANPC a constatat că, prin afectarea intereselor economice ale consumatorilor, sunt încălcate încalcă prevederile art.7, lit.c), lin.2 din OG 21/1992 (r2) și se sancționează conform prevederilor art.50, alin.1, lit.a), cu amendă contravențională în cuantum de 20.000 lei. Reprezentanții ING Bank au declarat atunci pentru Profit.ro că nu vor contesta amenda.
Sursa: profit.ro.
Un comentariu
Si la Banca Transilvania s-a intamplat asta pe 30.07 si pe 2.08 au remediat! Dar s-au folosit de bani 3 zile si daca au fost sume mari (dupa cum banuiesc), banca a facut o afacere buna pentru ea pe seama noastra…