Brașovul este în coada clasamentului la nivel național la capitolul autostrăzi. De la finalul lui 2020 singura „mândrie” este tronsonul șoselei de mare viteză de 6,3 kilometri dintre Râșnov și Cristian, la care se adaugă și un drum de legătură de 3,5 km.
La fiecare intersecție, precum și pe pasajul de la Râșnov, autostrada a fost prevăzută cu sistem de iluminat pentru a crește siguranța în trafic. Din nefericire, rețeaua a avut unele probleme în ceea ce privește funcționarea de la început. Acum, toate punctele iluminate sunt în beznă, după ce a apărut o nouă defecțiune. După cum au precizat reprezentanții Direcției Regionale de Drumuri și Poduri Brașov, de remedierea defecțiunilor ar fi trebuit să se ocupe firma constructoare Alpenside, deoarece lucrările sunt încă în garanție. Compania a intrat însă în insolvență, astfel că de multe ori solicitările drumarilor pentru remedierea deranjamentelor rămân fără răspuns. Practic, uneori problema ar fi proveni de la branșamente, care sunt realizate pe distanțe de sute de metri și uneori sunt avariate ca urmare a derulării unor lucrări mai mult sau mai puțin autorizate, dar și din panourile electrice care se mai „dereglează”, din cauza furtunilor.
Proiectul pentru construcția acestei autostrăzi a fost contractat încă din octombrie 2017, dar abia din luna mai 2019 s-a lucrat în teren, atunci fiind eliberată și autorizația de construire.
Bucata de autostradă Râșnov – Cristian este de fapt ultimul segment / lot al autostrăzii Comarnic – Brașov, o autostradă care bate pasul pe loc pe zonele dificile de pe Valea Prahovei de peste 15 ani. Traficul a fost deschis pe această șosea în decembrie 2020.