Tino, fabrică de încălțăminte fondată în urmă cu 125 de ani la Brașov, a fost închisă, iar proprietățile sale promise spre vânzare dezvoltatorului imobiliar cu capital belgian Speedwell, potrivit documentelor analizate de Profit.ro. Fabrica Tino, deținută de directorul Neculai Olaru și de câteva sute de acționari minoritari, a decis, recent, restrângerea activității de producție și încetarea activității desfășurate pe strada Avram Iancu, nr. 66 din Brașov. Totodată, acționarii au aprobat înlăturarea, mutarea sau dezafectarea ori abandonarea tuturor echipamentelor și utilajelor aflate pe proprietate. În proprietatea Tino se află un teren de circa 17.600 de metri pătrați, fărâmițat în 37 de loturi, precum și fostele hale de producție. Fosta fabrică este amplasată chiar lângă Kaufland Brașov – Bartolomeu și este parte din zona istorică a orașului de sub Tâmpa.
Acționarii fabricii au semnat o scrisoare de intenție cu o firmă deținută de investitorii belgieni Jan Demeyere și Didier Balcaen, fondatorii dezvoltatorului imobiliar belgian Speedweel, prin care au promis vânzarea proprietății din Brașov și, mai recent, au decis aprobarea încheierii unui contract de vânzare-cumpărare după ce potențialul cumpărător va parcurge un proces de due diligence juridic, cadastral și tehnic (inclusiv de mediu și urbanism). Până la data încasării integrale a prețului, proprietarii fabricii au decis să mențină o ipotecă pe teren, se precizează în documentele analizate de Profit.ro.
Afacerile fabricii Tino s-au majorat anul trecut cu circa 18% până la nivelul de 7,6 milioane lei și a raportat un profit modest de doar 57.000 de lei. Vârful ultimilor 18 ani a fost atins în 2016, când fabrica a realizat o cifră de afaceri de 12,8 milioane lei. Directorul fabricii, Neculai Olaru a declarat în presă că în 2008 a primit o ofertă de 14 milioane de euro pentru a vinde proprietatea unui investitor care voia să ridice în loc un ansamblu rezidențial, însă el a cerut un preț mai mare și afacerea a căzut. La momentul privatizării, în 1994, fabrica avea circa 2.000 de angajați, în 2019 mai avea 200, iar anul trecut mai avea circa 80 de salariați. Pe siteul fabricii se precizează că unitatea de producție dispune de 5 benzi de cusut și 4 benzi de tălpuit și că realizează o producție de 50.000 de perechi pe lună, din toată gama de încălțăminte pentru copii, adolescenți și adulți, mărimi de la 18-45. Tino colabora cu branduri precum Igi-Imac, Decathlon, Skandia, Exportacc, Bonis (Pentru Tommy Hilfiger) sau Boche. Citiți mai multe pe profit.ro