Guvernul urmează să reaprobe indicatorii tehnico-economici pentru modernizarea DN 73 Pitești-Bran-Brașov, șosea pe care primele lucrări de reabilitare au început în urmă cu 10 ani, dar nu s-au terminat, primul contract fiind reziliat în 2020. Al doilea contract pentru continuarea lucrărilor de modernizare și pe tronsonul Câmpulung-Fundata (48 km., zona cu serpentine) a fost lansat în licitație pe 28 mai, iar ofertele vor fi deschise miercuri, 19 iulie, conform datelor publice din SEAP. Investiția a început pe POIM 2014-2020 și va continua, cel mai probabil cu fonduri de la buget, finanțarea prin POIM fiind posibilă până în decembrie 2023. Pentru ambele loturi din a doua licitație, valoarea estimată este de aproape 700 milioane lei.
Reaprobarea indicatorilor tehnico-economici prin Hotărâre de Guvern este necesară pentru că au fost modificate soluțiile tehnice inițiale (se lărgește la 4 benzi tronsonul dintre km. 126 și 128 și s-au prevăzut fundații adâncite pentru parapete de protecție pe o lungime de peste 7000 metri liniari), potrivit actului normativ.
,,DN 73 este un drum național european (E574) și se desfășoară pe teritoriul a două județe: Argeș și Brașov. Sectorul de la km 13+800 – km 42+850 și km 54+050 – km 92+000 se desfășoară pe teritoriul județului Argeș, iar sectorul de drum de la km 92+000 – km 128+250 pe teritoriul județului Brașov. Dintre cele 13 poduri care se regăsesc între km 54+050 – km 128+250, 7 poduri sunt parțial executate, 2 poduri sunt noi, 2 poduri au nevoie de lucrări complete de reabilitare, iar 2 poduri nu mai fac obiectul acestui proiect, fiind cuprinse în alte Contracte. Din 135 podețe, 19 au fost realizate în cadrul contractului reziliat, iar 116 au rămas de executat sau reparat”, arată Ministerul Transporturilor în Nota de Fundamentare.
Mai multe detalii, pe economedia.ro.