După cum Biz Brașov vă anunța săptămâna trecută, conducerea CRF Călători a lansat în teritoriu chestionare cu privire la dorința mecanicilor de locomotivă care mai doresc să facă ore suplimentare. La Brașov au fost foarte puțini mecanici care și-au exprimat acordul, astfel încât conducerea Regionalei Brașov a CFR Călători propune anularea a aproape 30 de perechi de trenuri pe raza regionalei dar și operarea trenurilor cu personal de la Sibiu, Teiuș și Ciceu în loc de Brașov și Tg Mureș.
Documente consultate de Club Feroviar indică intenția Regionalei Brașov de a propune anularea a 27 de perechi de trenuri regionale dar și a IR 74/75 pe distanța Brașov – Simeria – Brașov.
„Pentru nivelarea restului de prestații urmare a analizei între subunitățile SRTFC Brașov respectiv cu SRTFC Cluj se propun următoarele modificări:
tren 1734 / 1930 pe relația Teiuș – Brașov – Teiuș deservit de personal T aparținând SELC Teiuș în loc de personal apaținând Depoului Brașov;
tren 2101 pe relația Brașov – Sibiu deservit de personal T aparținând Depoului Sibiu în loc de personal apaținând Depoului Brașov;
tren 1742/1735 pe relația Teiuș – Brașov – Teiuș deservit de personal T aparținând SELC Teiuș în loc de personal T aparținând Depoului Cluj (Teiuș – Sighișoara-Teiuș) respectiv Depoului Brașov (Sighișoara – Brașov – Sighișoara);
tren 4522 deservit de personal aparținând SELC Ciceu pe relația Siculeni – Miercurea Ciuc în loc de personal apaținând SELC Tg. Mureș;
Refuzul orelor suplimentare. Dacă-i musai, cu plăcere
Într-o altă adresă este indicată gravitatea situației și, deși se proclamă dreptul angajaților de a decide dacă fac sau nu ore suplimentare, apare amenințarea voalată cu disponibilizările.
O „prelucrare” a videoconferinței avută marți de conducerea unui depou cu managementul CFR Călători menționează că nu se fac „amenințări, presiuni asupra personalului” și că decizia efectuării de ore suplimentare „trebuie luată după cum consideră fiecare” și că „nu poate fi obligat nimeni să facă ore suplimentare”.
Toate bune și frumoase până când se precizează însă că se va stabili ce trenuri pot fi remorcate și ce trenuri în consecință vor fi anulate. Anularea va avea caracter permanent și va fi urmată de micșorarea subvenției, „apoi pe cale de consecință redimensionarea personalului SA, V, M, C și reorganizarea SNTFC (depourile vor fi ținute în activitate conform activității efectuate regionale)”.
Adică nu dăm pe nimeni afară dar vor veni mai puțini bani de la buget după anularea trenurilor și vom fi nevoiți să facem concedieri.
Lipsa mecanicilor de locomotivă este o problemă la CFR Călători
„Problema salariilor ceferiștilor este o problemă. Problema lipsei locomotivelor și a pieselor de schimb este o altă problemă. Însă managementul societății CFR CĂLĂTORI este cea mai mare problemă”, comentează situația un angajat. Acesta mai spune că directorul general al CFR Călători, Traian Preoteasa a refuzat angajarea de mecanici la companie.
Anularea trenurilor în urma refuzului personalului de locomotivă de a efectua ore suplimentare demonstrează un lucru simplu, anume acela că există un deficit de mecanici de locomotivă și că trenurile CFR Călători sunt în circulație doar datorită acceptului mecanicilor de a presta ore suplimentare.
Surse din cadrul companiei spun că Depoul București Călători și SELC Basarab s-a ajuns la depășiri a plafoanelor de ore suplimentare efectuate prevăzute la art 42.(8) din CCM în vigoare (maxim 120).
Traian Preoteasa ar fi cerut până miercuri 12 iulie listele cu mecanicii de locomotivă de drum care nu vor să își dea consimțământul sa facă ore suplimentare în luna iulie 2023. Tot el a solicitat să li se facă program la 8 ore și, de asemenea, să fie făcute propunerile de anulări trenuri de călători ale CFR Călători.