Compania aeriană DAN Air, singurul operator de pe Aeroportul Braşov, are în plan ca în programul de zboruri din iarnă să scoată cursele de pe aeroportul Otopeni şi să se concentreze doar pe Braşov, acesta fiind şi planul iniţial, însă problemele de pe terminalul Ghimbav i-au determinat să înceapă operarea şi de la Bucureşti.
„Ne-am dori să ne concentrăm doar asupra Braşovului, dar trebuie să mergem la Bucureşti pentru controale tehnice, de aceea am pus şi Bucureştiul la vânzare. Braşovul rămâne baza, toate rutele de deplasare au fost create ţinându-se cont de Braşov, tot ce a fost planificat a avut, în primul rând, Braşovul. Bucureştiul a apărut ulterior din cauza problemelor de pe aeroportul Ghimbav. Vom menţine Bucureştiul până la sfârşitul verii, iar în programul de iarnă cred că vom opera doar de pe Braşov“, spune Matt Ian David, CEO-ul DAN Air, citat de zf.ro.
Compania aeriană, fondată de fostul pilot Dan Iuhas, a fost înfiinţată în 2017 sub numele de Just Us Air, însă în 2021 s-a rebranduit în DAN Air. Compania aeriană a început operarea zborurilor regulate în acest an, până atunci a închiriat aeronavele, încă din 2018, pentru companii precum TUI, Wizz Air, Transavia, Jazeera Airways.
În prezent, compania are o flotă formată din patru aeronave Airbus, însă operează cursele regulate cu o singură aeronavă, iar celelalte trei sunt închiriate companiei Air Serbia. Compania a introdus curse regulate pentru că şi-a dorit diversificarea portofoliului.
„O aeronavă este alocată curselor regulate, restul sunt la Air Serbia, cu un acord că dacă se întâmplă ceva cu aeronava noastră, ei intervin şi transportă pasagerii“, menţionează Matt Ian David.
DAN AIR este singura companie care operează la Braşov, încă de la deschiderea aeroportului, curse regulate către Nurenberg, Stuttgart, Munich, Bruxelles, Barcelona, Londra, Malaga, Madrid şi Valencia. Până acum, compania a operat 60 de curse regulate de pe aeroportul Braşov, care au însumat circa 3.000 de pasageri.
Aeroportul Braşov a fost deschis la jumătatea lunii iunie, fiind primul aeroport construit în ultimii 50 de ani, însă odată cu inaugurarea terminalului de la Ghimbav au apărut şi primele probleme, de la programul de funcţionare a aeroportului şi până la inexistenţa serviciilor de mentenanţă pentru aeronave. Toate aceste probleme aduc pierderi pentru companie, care îşi doreşte în continuare operarea de pe aeroportul Braşov cu speranţa că lucrurile se vor rezolva.
Activitatea de închiriere a aeronavelor către alte companii aeriene compensează însă pierderile înregistrate în zona curselor regulate, susţine Matt Ian David.
Pe viitor, DAN Air îşi doreşte să mai introducă curse de pe aeroportul Braşov.
„Noi am vrea ca iarna aceasta să zburăm cu două aeronave. Braşovenii ceri cel mai mult ţările nordice, Franţa. Cea mai mare surprindere pentru noi a fost că am vorbit cu mediul de business local şi ne-a zis să introducem multe destinaţii din Germania, dar a fost o mare surpriză să vedem că Germania a mers cel mai slab în vânzări. Oamenii vor să meargă în Londra, Malaga, Madrid, Barcelona, aceste curse sunt pline, în timp ce cursele către Germania au un grad de umplere de circa 50%“, mai spune Matt Ian David.
Compania a avut anul trecut afaceri de 5 milioane lei, în timp ce cu un an în urmă veniturile companiei au fost de circa 29 milioane lei, potrivit datelor Ministerului de Finanţe.