
Brașovul a demonstrat că poate face un aeroport cu toată opoziția celor de la București. A fost nevoie de mai bine de zece ani și de investiții care au sărit de 140 de milioane de euro. Deocamdată, Brașovul a dovedit doar că poate face un aeroport, nu și că poate să atragă companii aeriene. Singura companie care efectuează zboruri de la Ghimbav – Dan Air – este hăituită de instituțiile de la București, care preferă „cu delicatețe” să ne spună să nu ne mai împăunăm atâta cu aeroportul, că este o simplă investiție de portofoliu politic a unui președinte de Consiliu Județean, Adrian Veștea, care a fost propulsat spre portofoliul Dezvoltării.
Povestea de sâmbătă, când controlorii de trafic aerian erau exuberanți pe grupul lor de WhatsApp la anunțul unuia dintre ei că „Dănutz Air rămâne astăzi la Brașov”, după ce în mod voit i-au întârziat aterizarea după orele 18.30, făcând astfel imposibilă pregătirea aeronavei pentru decolarea către București, ar trebui să ne dea puțin de gândit cât de ușor se poate distruge o investiție majoră a unei comunități care a luptat ani de zile pentru asigurarea unei legături mai bune cu Vestul, pentru că cu miticii de la București ne-am cam obișnuit să ne scuipe pe bombeuri.
Ce s-a întâmplat sâmbătă este doar urmarea unui episod petrecut în prima săptămână de funcționare a aeroportului, când brașovenii care veneau de la Londra au fost nevoiți să aterizeze la București, pentru că băieții de la ROMATSA nu au vrut să permită aterizarea după orele 19.00. Niciun pic de empatie pentru pasageri, maximă nesimțire față de comunitatea brașoveană care își exprimase deschiderea de a face ore suplimentare pentru a găsi o soluție.
În afară de cursele asigurate de Dan Air, pe aeroportul din Brașov mai aterizează câte o cursă privată, un Țiriac cu dor de casă, sau vestitele chartere care preiau brașovenii și îi duc la Antalya sau în Grecia, să se relaxeze frumos la soare. Beneficiul pentru comunitate din aceste zboruri este zero. Turiști atrași pe cale aeriană încă nu avem.
Negocierile cu alte companii aeriene nu s-au soldat deocamdată cu niciun succes. Timizi, maghiarii de la Wizz Air au anunțat și ei că vor asigura curse către Londra și Frankfurt, dar asta nu e de ajuns pentru amploarea pe care au dat-o autoritățile construcției de la Ghimbav. 50.000 de oameni din județ și-au arătat intenția de a zbura de pe acest aeroport dacă se pun la dispoziție curse către punctele importante ale Europei. În aceste condiții, e destul de aiurea să lovești în cei de la Dan Air care și-au arătat disponibilitatea să asigure aceste curse și să dea viață aeroportului încă din prima sa zi de funcționare.
Tot felul de minți mici atacă pe Facebook și susțin că de vină ar fi compania aeriană, din moment ce aceasta nu este o companie cunoscută, de nivelul Tarom, Lufthansa sau Qatar Airways. Veșnica problemă a românului: „Dacă se face, cineva sigur a furat. Dacă s-a făcut, cineva sigur o să fure”. Cam asta e nația, nu poți să te lupți cu mentalitatea unui popor care a stat cu mâna întinsă față de toate puterile lumii. Deocamdată asta e singura companie aeriană care zboară de la Brașov, că vă place sau nu, iar dacă și ea va da chix din cauza mentalității miticilor bucureșteni, putem să demontăm aeroportul și să i-l ducem lui Veștea acasă. Pentru că vom avea automat eticheta oamenilor care creează probleme, dar nu găsesc soluții.
4 comentarii
În acest moment,rentabilitatea AIBG este lovită de nulitate!Zarurile au fost aruncate deja,înainte să înceapă construirea pistei.Toata lumea implicată știa de programul de lehuză destinat funcționării aeroportului,asta este evident!Stăm la mâna opincarilor de la ROMATSA care sunt stat în stat și care știau că au nevoie de operatori de zbor dar nu au făcut nimic în acest sens!Nu știu cine poate face lumină dar aeroportul trebuie să funcționeze la parametrii maximi,sunt cam mulți bani aruncați în această investiție pentru a putea fi doar un moft și un angajament politic al unui efemer ministru ,fie el și al Dezvoltării!
Multă UE pt ROMATSA!
Rusine romatsa
Nu va fi nici o problema cu BANI INVESTITI ALTE SUTE DE MILIOANE SUNT ARUCATE PE APA SAMBETEI DE SCOLITI POLITICIENI SI NIMENI NU RASPUNDE. ROMATSA plina de INFUMURATI ANGAJATI AI STATULUI LA STAT PLIMBAND HARTII DE COLO COLO ISI FAC PROGRAMUL CUM VOR EI DEOARCE IN TARA LUI PAPURA VODA NU-I TRAGE NIMENI LA RASPUNDERE.RUSINE