Printre evenimentele care au avut loc ieri cu ocazia deschiderii oficiale a Aeroportului Internațional Brașov-Ghimbav (aterizarea avionului plin de ziariști de casă și oficiali chemați să taie panglica inaugurală, stropitul avionului, slujba religioasă, discursuri mai mult sau mai puțin revelante) s-a aflat și dezvelirea festivă a plăcii inaugurale a aeroportului.
Aflată la loc de cinste, în stânga intrării în zona de control a pasagerilor, placa inaugurală o să transmită peste timp, precum capsulele trimise in Cosmos, cine și ce a făcut.
Proiectul Aeroportului Internațional Brașov – Ghimbav a fost început de Consiliul Județean Brașov în vremea lui Aristotel Căncescu, atunci când a fost turnată pista. Tot Consiliul Județean, prin aleșii județeni, a alocat, din 2016, fonduri pentru continuarea acestui proiect. Președintele Adrian Veștea a propus, iar aleșii județeni au aprobat direcționarea fondurilor de la guvern spre continuarea lucrărilor la aeroport. 7 ani și în jur de 150 de milioane de euro au fost investite în acest obiectiv. Bani de la guvern, nu din altă parte. Este adevărat că Adrian Veștea a avut această ambiție, să termine aeroportul, dar sumele folosite au fost luate de la dezvoltarea spitalelor din subordinea CJ Brașov sau a muzeelor sau de la reabilitarea drumurilor județene.
Este o realizare importantă a Consiliului Județean Brașov, a consilierilor care au votat alocarea de fonduri în acea direcție, la propunerea lui Adrian Veștea. Dar nu Veștea a adus banii de acasă. Este adevărat că pentru reabilitarea spitalelor, de exemplu, Consiliul Județean a accesat fonduri europene, astfel încât banii direcționați spre aeroport să nu văduvească (prea tare) sistemul sanitar județean. Dar, din nou, sumele cheltuite pentru aeroport au venit de la guvern (probabil în urma intervențiilor și presiunilor lui Veștea).
Cu toate acestea, placa inaugurală îl are, în prim plan pe Adrian Veștea. Nu guvernul, care a alocat fonduri, nu instituția Consiliul Județean (care nu înseamnă Adrian Veștea), nu consilierii județeni, care au votat ca banii care puteau fi folosiți pentru altceva să meargă la aeroport, la obiectivul numărul 1 al președintelui Veștea. Despre Căncescu, cel care a început obiectivul, nu s-a suflat o forbă. Doar „ctitorul” Adrian Veștea, directorul aeroportului, Alexandru Anghel (adus de Veștea să gestioneze construcția și dotarea aeroportului), constructorii și arhitectul.
Însă primul pe listă nu e Consiliul Județean Brașov. E Adrian Veștea. Megalomanie sau greșeală de gravare? Nici nu mai contează, Adrian Veștea este ministru.
Iată ce spune liberalul Ilie Bolojan, fost primar în Oradea și actualmente președintele Consiliului Județean Bihor, despre plăci inaugurale puse de conducători vremelnici: