
Capul de lup cu trup de șarpe de pe Steagul Dacic ar putea fi noul logo turistic al Romaniei. E ideea realizatorului britanic Charlie Ottley, cunoscut pentru documentarul de succes Wild Carpathia. Îndragostit de țara noastră, jurnalistul a realizat logo-ul împreună cu echipa sa și l-a costat mai puțin de o mie de euro. Dar e dispus să-l ofere gratuit Ministerului Turismului. Vechea marcă de țară, cu celebra frunză, a costat aproape un milion de euro.
Stabilit de ani buni în țara noastră Charlie Ottley a văzut frumusețile României prin intermediul documentarelor realizate în țara noastră și a devenit un ambasador dedicat al turismului românesc. Realizatorul TV consideră însă că actualul logo nu e cea mai bună alegere, mai ales că tăierile forestiere au distrus codrii seculari, potrivit stiri.tvr.ro.
„România are o istorie incredibilă. Cred că mulţi oameni din vestul Europei se gândesc la România că la o ţară post-comunistă, la Războiul Rece, perioada post Război Rece, junglă de beton, multă sărăcie. Au multe prejudecăţi. În fapt, România are o istorie incredibil de variată, încă de pe vremea tracilor, dacilor, grecilor antici, romanilor”, a spus Charlie Ottley- realizator TV.
Simbol străvechi, lupul dacic ar putea fi imaginea care să facă țara noastră mai cunoscută peste hotare, crede britanicul.
„Avem lupul dacic, aici. E elementul cheie pentru a demonstra istoria îndelungată a României”, a completat Charlie Ottley-
Ideea noului logo i-a venit după ce a cunoscut un cuplu de designeri americani la un festival de tatuaje din Transilvania. Le-a propus să lucreze împreună la un logo de țară. Pentru a demonstra cât de mult crede în noua imagine, Charlie și-a tatuat-o pe braț.
„Dacă logo-ul este atrăgător și se identifică cu țara noastră, ar fi benefic să-l afișăm noi din proprie inițiativă”, a spus Laurențiu Drăgan, proprietar de pensiune.
Și pentru turiștii români, simbolul propus pare mult mai atrăgător.
Specialiștii în turism spun că în primul rând țară noastră are nevoie de o strategie în domeniu.
Prin telefon, Roxana Cojocea – preşedinte Organizația Patronală de Turism Poiana Braşov: Ar trebui să ne preocupe mai mult o strategie de marketing, pe care să o realizăm sub umbrela acestui nou proiect de țară, iar mai apoi să vedem şi care ar fi şi cel mai potrivit logo.
Vechiul logo al României a fost ales după un concurs de proiecte inițiat de fostul ministru Elena Udrea şi a costat 900 de mii de euro.