Consiliul Județean Brașov a demarat anul trecut procedurile birocratice pentru lucrările de reabilitare a clădirii vechiului palat administrativ al orașului, după ce l-a preluat în administrare. Recent, a fost solicitat Primăriei un nou certificat de urbanism ce vizează atât reabilitarea propriu-zisă a clădirii, cât și recompartimentarea și eficientizarea energetică.
Reabilitarea și consolidarea clădirii în care funcționează Prefectura și Consiliul Județean Brașov a fost ținută pe loc timp de mai mulți ani tocmai de problema birocratică în ceea ce privește dreptul de administrare. Imobilul a trecut oficial în proprietatea CJ Brașov printr-o hotărâre de Guvern emisă în martie 2023.
Potrivit hotărârii guvernamentale, clădirea în care a funcționat pe vremuri Palatul Justiției are o valoare de inventar de 17.660.120 lei, iar totalul bunurilor care fuseseră administrate de Prefectură în acte, inclusiv trei terenuri, printre care și cel de sub Bistro 2003 administrat tot de CJ Brașov, ajunge la 34.896.296 de lei.