Podul în arc pe care Compania de Drumuri în construiește peste Dâmbovița pe DN 73 Brașov-Câmpulung-Pitești va fi deschis în septembrie și va prelua circulația de pe actualul pod construit în 1888 (în urmă cu 135 ani), podul Dâmboviței din județul Argeș fiind cel mai vechi pod din România de pe un Drum Național.
Contractul pentru noul pod a fost semnat cu Maristar (România), lucrările au început în 2022 și ar fi trebuit să se termine în această primăvară. Noul pod metalic cu o lungime de 170 de metri va permite reluarea circulației camioanelor pe ruta directă Pitești – Brașov, acum traficul greu fiind interzis, dar restricția nu se respectă. (n.r. transportatorii nici nu au variantă apropiată de ocolire).
,,Continuă lucrările la noul pod de tip arc metalic, cu calea sus, peste râul Dâmbovița de pe DN73, km. 78+519, din localitatea Podul Dâmboviței ! În cadrul proiectului se vor amenaja și două intersecții la DN73 pentru accesul spre centrul localității Podul Dâmboviței.
Lungime pod: 170 metri;
Valoarea contract: 55,17 milioane de lei, fără TVA;
Sursă de finanțare: POIM;
Termen de finalizare: 11.09.2023”, a transmis joi, CNAIR.
La sfârșitul lunii mai, Compania de Drumuri a scos la licitație un contract de aproape 700 de milioane lei pentru modernizarea tronsonului Câmpulung (jud. Argeș) – Râșnov (Brașov) de pe DN 73 Pitești – Bran – Brașov, șosea pe care lucrările au început acum aproape 10 ani. Contractul pentru reabilitarea DN 73 Piteşti – Braşov (aproximativ 103 km) a fost semnat în 2011 cu asocierea Azvi – Straco pentru 275 milioane lei, lucrările au început de-abia în 2014 şi s-au blocat la 50%, din cauza proiectului tehnic vechi şi a costurilor de execuţie care nu mai puteau fi acoperite la valoarea reală.
Noul contract pe care l-a lansat Direcția de Drumuri și Poduri Brașov (DRDP Brașov) are o valoare cuprinsă între 688 și 748 milioane lei, include modernizarea șoselei pe o lungime totală de 74 de kilometri, din care 48 de kilometri în zona de munte, cu serpentine, Câmpulung-Fundata.