Tot mai multe persoane au reclamat o tentativă de fraudă în numele companiei Orange. În cazul în care dați curs unei notificări primită pe mail privind o plată presupus restantă vă poate lăsa fără bani în cont. În notificasre apare o sumă modică, tocmai pentru a fi tentat să o achiți.
Mesajul transmis de hackeri în numele Orange:
„Stimate client, Regretăm să vă informăm că există o factură neplătită asociată contului dumneavoastră Orange Romania.
Din cauza unei probleme legate de metoda de plată folosită, suma facturii nu a fost dedusă și rămâne neplătită înregistrată în sistemul nostru.
Pentru a remedia această situație prompt, vă rugăm să actualizați metoda de plată cât mai curând posibil. Adaugă aici
Este extrem de important să furnizați informații precise și actualizate. Pentru a confirma noua metodă de plată, va fi dedusă o sumă de cel puțin 0.050 lei din contul dumneavoastră, care va fi returnată imediat.
După ce ați efectuat actualizarea, vă rugăm să ne anunțați, iar noi vom asigura procesarea imediată a facturii restante.
Pentru orice asistență sau întrebări, vă rugăm să contactați echipa noastră de suport”.
Cum pot identifica o tentativă de fraudă?
Încercările de fraudă pot fi identificate după următoarele indicii:
- îți sunt solicitate informații confidentiale
- se impune trimiterea unui răspuns urgent
- în mesajele e-mail sunt incluse adrese web, similare celor deținute de diverse organizații legale, dar având denumirile ușor modificate
- ți se solicită să tastezi pe telefon diverse coduri pentru a confirma că ești de acord să primești un premiu