
Una dintre cele două amenzi în valoare de zece milioane de lei primite de Blue Air de la ANPC a fost redusă de judecători la o 100.000 de lei, potrivit informațiilor BoardingPass. Blue Air a fost sancționată în vara anului 2022 de către Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorului (ANPC) cu două amenzi în valoare de zece milioane de lei fiecare pentru cursele anulate începând din 15 iunie 2022 și până în octombrie 2022, când a fost efectuat controlul, dar și pentru faptul că nu a dat compensații pasagerilor.
„Dat fiind situația generată, pe piață, de comportamentul commercial al operatorului economic Blue Air Aviation SA și a continuării acesteia, Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) a desfășurat, o amplă acțiune de control care a avut în vedere modul de respectare a prevederilor legale din domeniul protecției consumatorilor privind serviciile de transport aerian, ale operatorului, verificându-se inițial situația zborurilor anulate în perioada 15.06.2022 – 30.08.2022 și ofertele practicate de operatorul economic atât pe site-ul oficial, www.flyblueair.com, cât și pe pagina oficială de Facebook a acestui sau din aplicația Blue Air și extinsă, ulterior, ca urmare a informațiilor apărute în spațiul public cu privire la anularea tuturor zborurilor din 06.09.2022 până în 10.10.2022”, se preciza în comunicatul transmis de ANPC.
Compania aeriană a contestat în instanță amenzile.
Decizia judecătorilor de la Judecătoria Sectorului 1 București de reducere a cuantumului amenzii nu este definitivă și poate fi contestată de ANPC în termen de 30 de zile, iar termenul de judecată pentru cea de-a doua amendă contestată este 8 iunie 2023.
Activitatea comercială și zborurile Blue Air sunt suspendate din 6 septembrie 2022, iar compania low-cost este în insolvență din a doua jumătate a lunii martie 2023.