
Conducerea Direcției Regionale de Drumuri și Poduri Brașov a semnat astăzi contractul pentru întocmirea studiului de prefezabilitate și fezabilitate necesare pentru construirea drumului de legătură între viitorul nod de autostrăzi din zona Coldea, DN 1 și Aeroportul Ghimbav. În cadrul acestor studii se va stabili traseul pe care îl va urma drumul, modalitățile de conexiune la rețeaua existentă și caracteristicile șoselei.
„Firma de specialitate are la dispoziție 3 luni pentru elaborarea studiului de prefezabilitate și 5 luni pentru realizarea studiului de fezabilitate. Avem însă promisiuni din partea reprezentanților firmei că vor scurta aceste termene astfel încât, până la finalul acestui an, să putem scoate la licitație proiectarea și construcția efectivă a acestui drum. DRDP Brașov va colabora îndeaproape cu reprezentații firmei pentru înlăturarea eventualelor blocaje în derularea acestui proiect pentru că Brașovul are mare nevoie de infrastructură modernă și sigură”, a precizat Tudor Duțu, directorul DRDP Brașov.
Cine a câștigat contractul
Compania de Drumuri a primit cinci oferte de la proiectanți pentru acest contract, respectiv de la firmele Like Consulting, Rutier Conex, Asocierea InterHub Development (Lider) -Inpro Muhendisliki, Asocierea Total Business Land SRL (Leader) -Mega Mühendislik Müşavirlik A.Ş. și Asocierea Eco GeoDrum Lider – Proiectare Integrată Terra. Valoarea contractului este de 1,3 milioane de lei cu TVA, iar contractul a fost semnat cu Asocierea Eco GeoDrum București Lider – Proiectare Integrată Terra, ambele din Capitală.
Acest drum va asigura o legătură rapidă între Autostrada București-Brașov, Autostrada Brașov-Făgăraș și Varianta de Ocolire Brașov precum și cu zona Aeroportului Brașov-Ghimbav și va funcționa în același timp ca alternativă la traficul pe DN 1 pentru orașul Ghimbav (Varianta de Ocolire) asigurând și o legătură facilă la Parcul Industrial Brașov -Ghimbav. Prin acest drum de legătură se va realiza și o conexiune cu preconizata dezvoltare a municipiului Codlea prin prisma realizării variantei de ocolire Codlea care va descărca în nodul ce se va realiza între Autostrada București-Brașov, Autostrada Brașov-Făgăraș și DN 1 în zona localității Codlea. De asemenea, prin realizarea unui intersecții între Drumul de Legătură și DJ 103 C se va asigura accesul la Aeroportul Brașov și la Parcul Industrial Brașov, eliminându-se problemele curente ale intersecției între DJ 103C și DN 1″, potrivit caietului de sarcini pe care l-a consultat Economedia. Durata contractului pentru Studiul de prefezabilitate este de 3 luni, studiul de fezabilitate durează 5 luni, iar raportul financiar o lună.
Cel mai spectaculos nod rutier
În decembrie 2022, șeful DRDP Brașov, Tudor Duțu, anunța proiectul nodului rutier de la Codlea, o intersecție pe 4 niveluri care ar urma să devină cel mai spectaculos nod rutier din România : „Cel mai spectaculos nod rutier din țară va fi în județul Brașov. Se intituleaza “Nod Codlea Nord- intersectie A3 cu A13 si DN1” si va asigura legaturi intre aceste cai de comunicatie rutiera intr-un mod spectaculos pe 4 niveluri de inaltime.”