
Într-un reportaj realizat imediat după Revoluția din 1989, reporterii Televiziunii Române au vrut să arate poporului luxosul tren prezidențial în care dictatorul Nicolae Ceaușescu investise în jur de 200 de milioane de lei.
Trenul Prezidential al României, ultimul și cel mai modern, a ajuns pe șine în prima parte a anilor ’70, când Nicolae Ceaușescu a dorit înlocuirea vechii garnituri Gheorghiu Dej, cu una mult mai modernă și echipată cu tot ce este necesar pentru a fi efectiv un apartament de lux pe roti. Mai mult, trenul are și două vagoane generatoare, echipate cu motoare Rolls-Royce și baterii. Vagoanele au o viteză maxima autorizată de 140-160 km/h deși, la vremea construcției fuseseră concepute pentru 200 km/h. Vagoanele sunt echipate cu boghiuri Minden Deutz. Toate sunt produse la Astra Vagoane Arad în perioada 1970-1984, însă dotările sunt de import.
Prețul unui vagon ajungea și la 20 de milioane de lei, în funcție de dotări. Acestea erau aproape în totalitate de import, deoarece dictatorul a considerat că industria autohtonă nu producea la calitatea de peste hotare. Pereți tapetați cu mătase, sunt de exemplu unul dintre „mofturi”, fiecare dintre dormitoarele pe roți fiind o adevărată bijuterie.
Sursa video: Cineclic
Trenul are în compunere următoarele vagoane:
– două vagoane speciale cu două dormitoare pentru preşedinte
– două vagoane cu două dormitoare + sufragerie pentru preşedinte sau alte oficialităţi
– un vagon cu 3 dormitoare şi două vagoane cu 4 dormitoare pentru miniştri
– un vagon dormitor cu 9 cabine a câte două paturi
– un vagon sufragerie
– un vagon bucătărie
– un vagon restaurant
– două vagoane-uzină echipate cu două motoare Rolls Royce pentru alimentarea vagoanelor cu tensiune de 660v
– un vagon transport auto cu cap de 4 autovehicule
– un vagon pentru transmisiuni dotat cu echipamente STS
– două vagoane clasa I cu 9 compartimente X 6 locuri.