Producătorul de energie controlat de stat Hidroelectrica a scos la licitație în SICAP un contract de 4 milioane lei pentru achiziția unei soluții tehnice de asigurare a sistemului de management al contractelor de furnizare și de facturare, prin realizarea suportului, asistenței tehnice, administrării și operării acestuia. Această soluție, care include și roboți dedicați, se va ocupa și de sistemul de facturare a clienților, un subiect care a creat multe frustrări printre români, din pricină că Hidroelectrica a întârziat cu lunile trimiterea acestor facturi la domiciliul clientului, potrivit Economedia.ro.
Soluția ce urmează a fi cumpărată trebuie să asigure suport tehnic, mentenanță corectivă și evolutivă, administrarea, operarea aplicației de management al contractelor de furnizare și facturare clienți casnici și non-casnici. Pe lângă aceste operațiuni, care vor fi asigurate de forță de muncă umană, furnizorul trebuie să livreze și cinci roboți software, care să fie învățati să preia ei parte din procese.
Potrivit descrierii Hidroelectrica, administrarea sistemului de management al contractelor de furnizare si de facturare presupune realizarea de către contractant a serviciilor de configurare și/sau reconfigurare a oricărui modul / parametru, astfel încât întreg sistemul de management al contractelor de furnizare și de facturare să funcționeze în parametri optimi.
„Activitatea de furnizare energie electrică devine una importantă pentru companie și datorită prețurilor competitive ofertate, se estimează că această tendință se va păstra și în anul 2023, fapt ce va pune presiune atât pe sistemele informatice care deservesc departamentul de furnizare, cât și pe resursele umane care operează aceste sisteme informatice. Deși Hidroelectrica își dorește să scaleze numărul de resurse umane prin angajări, se demonstrează totuși că atragerea de noi specialiști în departamentul de furnizare nu poate ține pasul cu creșterea numărului de clienți pe de o parte, respectiv cu creșterea complexității spețelor de business pe de altă parte, toate acestea într-un context in continuă schimbare din partea reglementatorului pieței de energie, ANRE”, justifică Hidroelectrica achiziția.
Practic, ce vrea compania este de a transfera partea de gestionare a relațiilor de furnizare/facturare către clienți către roboți, trecând printr-o perioadă intermediară de adaptare și integrare a tuturor sistemelor, pe care o va face firma angajată.
Facturile încă se emit cu întârziere
Compania Hidroelectrica, cel mai mare producător de energie din țară, a fost depășită de afluxul de clienți care au migrat la ea, pentru că a oferit cele mai bune prețuri din piață, așa că a înregistrat întârzieri de luni de zile la trimiterea facturilor.
Săptămâna trecută, compania a anunțat că a început să trimită facturile pe luna noiembrie 2022, asta după ce în luna aprilie a emis facturile pe lunile septembrie 2022, începând cu 11 aprilie, și octombrie 2022, începând cu 22 aprilie.
La finalul lui februarie 2023, după câteva luni de întârzieri, timp în care Hidroelectrica a anunțat că a implementat un nou soft de gestionare a celor 500.000 de mii de clienți, au început să sosească facturile. Este vorba de facturi pentru consumul din luna iulie a anului trecut, cu scadență de plată în prima parte a lunii aprilie.