Firma de proeictare Baseli Drum Construct din Cluj a depus singura ofertă la contractul pentru supervizarea lucrărilor de modernizare pe Drumul Județean Câmpina-Săcele pe Valea Doftanei, alternativa la aflomerația de pe DN 1 Valea Prahovei, potrivit datelor Economedia. Contractul de 300 de milioane de lei pentru refacerea și modernizarea Drumului Județean 102 I pe Valea Doftanei a fost atribuit în martie constructorului Erbașu pentru 75% din estimarea Ministerului Dezvoltării (Compania Națională de Investiții).
Contractul de aproximativ 700 000 lei pentru supervizarea lucrărilor are o durată de 102 luni din care 48 de luni reprezintă durata de proiectare și execuție, iar garanția este de 60 de luni.
Drumul județean DJ 102I pornește din localitatea Câmpina și trece prin localitățile Plaiul Câmpei – Lunca Mare – Seciuri – Teșila – Trăisteni – lim. jud. Brașov și face legătura cu DN 1A la Șanțuri. Astfel acest drum face legătura între DN1 și DN1A respectiv între Câmpina și Săcele putând deveni o alternativă pentru DN1 București – Brașov. Drumul județean DJ 102I reprezintă un traseu stategic care face legătura între partea de sud a țării (jud. Prahova) și partea centrală jud. Brașov), traversând munții Baiului (Gârbova) prin pasul Predeluț (altitudine 1.285 m).
12 km de drum pe raza județului Brașov
Sectorul de drum care face obiectul prezentei documentații are o lungime totală în urma ridicărilor topografice și a geometrizării în plan de 25.636,08 ml și are limitele între km37+620 și km 63+256.08, din care:
– în județul Prahova lungimea este de 13.200,38 km (km 37+620.00 – km 50+820.38);
– in județul Brașov lungimea este de 12.435,70 km (km 50+820.38 – km 63+256.08);
„Drumul trece pe la altitudinea maximă de 1.285 metri în Pasul Predeluț, iar durata mare de execuție, 42 de luni, se explică prin relieful dificil și perioada mai redusă în care se poate lucra în zona de munte. Reabilitarea se face pentru Clasa Tehnică IV, cu portanță maximă de 11 tone, așadar nu va putea susține camioane de mare tonaj. Pe unele tronsoane șoseaua este impracticabilă, arată expertiza din caietul de sarcini pe care a consultat-o Economedia. Șoseaua va fi lărgită la 8 metri parte carosabilă, cu câte 3 metri lățimea pentru fiecare bandă de circulație, 1,5 metri acostamente și 0,5 metri benzi de încadrare”, a transmis la semnarea contractului reprezentantul constructorului.