CFR Infrastructură a scos la licitație contractul pentru lucrări de modernizare în Gara Bușteni, proiect inclus în programul de modernizare /reabilitare a 47 de stații de cale ferată din România. Este un contract de proiectare și execuție cu o durată de 24 de luni, 6 pentru etapa de proiectare și 18 luni pentru execuție, iar printre lucrările care vor fi efectuate se numără reabilitarea clădirii pentru călători, a tunelului pietonal și prelungirea peroanelor intermediare cu 100 de metri, informează Economedia.
Investiția se cifrează la 10.784.330,62 lei fără TVA, respectiv un total de 12.833.353,43 lei cu TVA.
Prima gară a fost construită în timpul Regelui Carol I
Prima clădire a Gării Bușteni a fost construită în 1879, în timpul Regelui Carol I, dar actuala clădire a fost deschisă în 1890. Are trei corpuri principale și o arie desfășurată de 697 mp. Obiectivul principal este cel de modernizare a stației de .cale ferată pentru aducerea acesteia la standardele cerințelor europene, prin îmbunătățirea serviciilor pentru călători, adaptarea la normele privind persoanele cu dizabilități. Aceasta presupune o revizuire a structurii de rezistență, finisajelor și înlocuirea instalațiilor aferente, potrivit caietului de sarcini pe care l-a consultat Economedia. Ofertele la acest contract pot fi depuse până pe 6 iunie, iar prețul ofertei reprezintă 40 % din punctaj.
,,Lucrarile au ca scop imbunatațirea conditiilor de exploatare in statii si furnizarea de servicii de calitate pentru calatori. Lucrarile de reabilitare a Statiei CF Busteni care urmeaza a se executa sunt urmatoarele : amenajarea pietei gari si a zonelor adiacente cladirii de calatori , reabilitarea cladirii de calatori conform recomandarilor expertizei tehnice; realizarea unei noi constructii, adiacenta cladirii de calatori in cap Y, amenajarea grupului sanitar pentru calatori ; prelungirea peroanelor intermediare cu 100 m si reabilitarea stratului de uzura al peroanelor existente, reparatia gardului de protectie existent care va fi extins pe lungimea peroanelor nou proiectate, reabilitarea copertinelor existente, reabilitarea tunelului pietonal existent , complectarea (sic !) instalatiile de telecomunicatii existente cu cele noi propuse, lucrari de amenajare provizorie a anumitor spatii, pana la definitivarea celor noi” – conform informațiilor din SEAP.
Tuneluri construite acum un secol și jumătate
Magistrala CFR București-Brașov este modernizată pentru viteza de 140 km/h. până la Predeal. Pentru secțiunea Predeal-Brașov, CFR Infrastructură a ales varianta tunelului de 10 kilometri. Tunelurile dintre Predeal și Brașov au fost construite în urmă cu aproape un secol și jumătate (1876-1878), iar trenurile ating o viteză maximă de 50 km/h, declivitatea fiind de 25‰.