
Conform Club Feroviar, ieri s-au produs din nou defectări de locomotive la CFR Călători, fapt ce a generat situația absurdă ca un tren să parcurgă o distanță de nici 100 km în aproape șapte ore.
Trenul Regio 9476 cu plecare din Piatra Olt la ora 15:45 și care trebuia să ajungă la destinația finală, Pitești, la ora 18:25 a acumulat o întârziere de 237 de minute (aproape patru ore) generată de o defecțiune a locomotivei în stația Hârșești hm.
În urma defectării, trenul și-a reluat circulația în condiții de siguranță cu 170 de minute întârziere, cu o locomotivă de ajutor, după efectuarea tuturor operațiunilor specifice, iar restul de 67 minute de întârziere au fost înregistrate din cauza infrastructurii, a transmis Societatea Națională de Transport Feroviar de Călători CFR Călători SA .
Cum durata călătoriei este prevăzută în mersul trenurilor la două ore și 43 de minute, pentru un traseu de 98 km, dacă adunăm întârzierea rezultă că garnitura a făcut pe drum aproape șapte ore.
Locomotivă defectă la plecarea din stația Brașov
A doua defecțiune s-a produs în stația Brașov, la locomotiva EA 781, care trebuia să plece la drum la ora 16:25, cu trenul Regio 3030, cu destinația finală București Nord.
În final, locomotiva EA 781 a fost înlocuită cu EA 029 și trenul a plecat spre București cu o întârziere de 70 de minute. Pe parcurs, trenul a reușit să mai recupereze din întârziere (cu toate că în stația Timișul de Sus a fost o problemă cu tensiunea în rețeaua de alimentare), iar în Gara de Nord din București a ajuns mai târziu cu 49 de minute față de ora programată. Întârzierea a fost redusă între Câmpina și București Nord, pe linie modernizată.