Platforma de educație și cercetare de la Măgurele, care reunește mai multe universități și institute de cercetare din țară, anunță 6 activități de științe și promovarea acestora, pentru elevii și profesorii de gimnaziu și de liceu, cu înscrieri până pe 19 mai, scrie Edupedu.ro Parte din programul „Noaptea cercetătorilor”, concursul național ReCoNnect 2023 își propune să apropie copiii de științe și de ceea ce înseamnă activitatea unui cercetător, susțin organizatorii.
„Misiunile din acest an sunt grupate în cinci categorii, tipuri de concursuri, fiecare tip
antrenând și solicitând abilități diferite, practice sau teoretice, arătând astfel diversitatea
ipostazelor în care cineva se poate implica în activitatea de cercetare”, conform sursei citate
La acest concurs se pot înscrie elevi (clasele V-VIII, IX-XII), individual sau în echipe, precum și profesori. Pentru participarea la concurs, înscrierea inițială se realizează printr-un formular de tip Google Forms.
Potrivit sursei citate, concursul se desfășoară pe parcursul unui an școlar în perioada septembrie – mai, de la momentul anunțării regulamentului de participare al fiecărei ediții, până la data limită anunțată pentru anul școlar respectiv. Pentru anul școlar 2022 – 2023 calendarul este:
19 mai 2023, încheierea etapei de înscriere a participanților și a rezultatelor
5 iunie 2023, publicarea listelor de câștigători și a premiilor ediției
iunie – septembrie 2023, acordarea și transmiterea premiilor.
Care sunt tematicile/ misiunile propuse
a) Reproducerea unui experiment științific, Science@Home
b) Activități de Citizen Science – Activitățile de tip Citizen Science își propun să antreneze participanții în activități punctuale de observare științifică a unor fenomene, să ajute la colectarea de date și la descrierea unor situații care puse împreună cu ale celorlalți participanți pot avea, colectiv, o valoare științifică.
c) Propuneri de experimente pentru laboratoarele de cercetare – Acest tip de misiune vă invită să descoperiți un domeniu de știință și un echipament real, existent într-un laborator de cercetare..
d) Creativitate științifică – În această categorie, imaginația și creativitatea științifică, bazate pe o pledoarie convingătoare, sunt resursele forte ale participanților care trebuie să imagineze situații, experimente cât mai inedite.
e) Jurnalism științific – „Orice meserie în viață începe cu un model. În această misiune vă propunem să descoperiți un om de știință care poate fi un model pentru voi sau pentru alții prin pasiunea acestuia pentru cunoaștere, prin dedicația, efortul și rezultatele obținute. Sunteți invitați să realizați un material jurnalistic scris sau media care să fie poată fi expus și care poate inspira publicul în apropierea de știință”, se arată în prezentarea organizatorilor.