După Revoluție, mai exact în 1995, poligonul a dispărut ca probă de examen pentru obținerea permisului de conducere, după ce inițial fusese scoasă din acest test proba conducerii pe timp de noapte. Politiști mai vechi, care au figurat printre examinatori, dar care acum au ieșit la pensie, spun că poligonul a fost scos de la examinare la presiunea instructorilor auto și a apariției unui număr foarte mare de scoli de șoferi, dar nu a fost cea mai bună măsură.
În 2009 și ulterior în 2016, au existat proiecte de lege prin care examenul auto să aibă din nou 4 probe ca înainte de 1989: teorie, poligon, traseu de zi și traseu de noapte. Propunerile legislative au fost însă respinse. Inițiatorul proiectului din 2016, fostul deputat PSD Florin Gheorghe, motivase inițierea acestuia prin mărirea numărului de accidente de circulație cauzat de slaba pregătire a șoferilor, respectiv a relaxării condițiilor de obținere a permisului auto.
Un clip găsit de polițiști prin arhive ne prezintă cum se dădea proba de poligon pentru examenul auto. Nu era deloc ușor, dacă răsturnai un jalon erai declarat amânat, ca să te mai pregătești, iar dacă acest lucru se întâmpla și a doua oară, erai respins. Proba în poligon era de 5 minute, fără a acumula mai mult de 4 greșeli, după cum aflăm din clipul realizat în 1983.
În Brașov, erau două poligoane, cel mare de la Tărlungeni și cel de la intrarea în cartierul Bartolomeu Nord, de lângă bariera spre strada Institutului.
Un comentariu
Cel puțin trei sferturi dintre șoferii cat. B ar pica.
Marea majoritate nu reușesc o parcare laterală, din prima.