Un cititor Biz Brașov, martor al acestei întâmplări, ne-a relatat cele petrecute în data de 26 februarie, în autobuzul de pe linia 4 (Pe Tocile-Gara Braşov).
„O turistă străină se urcă în autobuz şi încearcă să îşi achiziţioneze bilet prin intermediul plăţii cu cardul la aparatele instalate în autobuz, metodă foarte promovată de către Primăria Braşov, bineînţeles aceasta nefuncţionând. În urma domnişoarei se urcă un echipaj de control, format dintr-un domn şi o doamnă, doamnă care a luat loc control a titlurilor de călătorie. Ajuns la turista în cauză, i-am explicat domnului că a încercat să plătească cu ajutorul cardului digital, acesta cerând să-I arate că nu funcţionează. A încercat cu cardul digital din ApplePay, nu a funcţionat, a încercat cu cardul fizic, nu a funcţionat, imediat domnul controlor i-a recomandat aplicaţia 24pay, însă aceasta nici nu se configurează instant, nici nu este obligatorie pentru turişti şi nici pentru localnici, ţinând cont că nu este singura metodă de plată existentă la bordul autobuzelor. Controlorul l-a întrebat daca funcţionează aparatele şi, bineînţeles, acesta i-a răspuns că nu, nu merg, la care soluţia controlorului a fost se a o da pe turista noastră jos din autobuz la staţia Dramatic pentru a-şi cumpăra bilet, dar fără să menţină autobuzul în staţie, turista călătorind către gară, probabil pentru a prinde un tren. Tot în acest punct al poveştii, trebuie menţionat că singura linie de transport în comun care leagă centrul oraşului de gară, circulă, conform orarului RAT din zilele de weekend, la interval foarte mari de timp (ex.: 20:10 şi 20:37 singurele autobuze de la ora 20). Odată coborâtă turista din autobuz, a urcat un grup format din şase tineri, niciunul din ei nevalidnând, probabil niciodată nefăcând-o. În cazul în care din punct de vedere administrativ nu suntem capabili să administrăm un serviciu de plată cu cardul (serviciu de bază în zilele noastre) ar trebui să excludem această opţiune, deoarece pe lângă faptul că serviciul de transport modern cu care ne lăudăm, devine dintr-o dată demn de începutul anilor 2000, ne facem de râs în faţa turiştilor străini, atât prin incompetenţă material, cât şi prin incompetenţa personalului angajat. Să sperăm că în urma acestei întâmplări relatate se vor lua măsurile necesare pentru a nu se mai repeat un astfel de eveniment penibil pentru Braşov”, a precizat cititorul.
Ce măsuri au luat reprezentanții RATBV S.A
„În ceea ce privește situația prezentată, RATBV face următoarele precizări, referitoare la cele două probleme distincte sesizate. În primul rând, la nivelul societății a fost demarată o cercetare disciplinară internă referitoare la modul de îndeplinire a sarcinilor de serviciu de către angajații Serviciului Control, cercetare ce va include analiza imaginilor înregistrate de camerele de luat vederi din mijlocul de transport menționat. În ceea ce privește a doua problemă, respectiv nefuncționarea unor validatoare, RATBV întâmpină în ultima perioadă dificultăți tehnice din cauză că nu mai beneficiază de serviciul de transmitere date 3G, acesta fiind transformat în 4G, fapt care generează apariția unor situații de nefuncționare a validatoarelor. RATBV, împreună cu furnizorul echipamentelor, lucrează la implementarea unor soluții, însă, momentan, fără a exista un algoritm definit, apar erori de funcționare. Ne cerem scuze pentru apariția acestor probleme și le solicităm călătorilor să manifeste înțelegere, asigurându-i că încercăm să înlăturăm cât mai rapid aceste deficiențe”, a declarat pentru Biz Brașov Silviu Ștefan, purtătorul de cuvânt al RATBV S.A.
Un comentariu
Problemele RATBv, ca și răspunsul dat, arată foarte clar nivelul de „competenţă” al conducerii regiei, ca și al primarului, de altfel. Relativ la orarul de circulație, adaug la semnalarea cititorului și faptul că linia 9 nu circulă deloc duminica, deci, între Bartolomeu și Rulmentul, oamenii trebuie să stea acasă. Dombule primar, stimați manageri RATBv, e mare nevoie de forță de muncă în agricultură…