Uzina românească de camioane Roman SA nu a fabricat niciun autovehicul nou pe întreg parcursul anului 2022, singurul contract fiind cu ministerul apărării, de reparare a camioanelor DAC şi Roman din dotarea armatei, potrivit informațiilor PiațaAuto.md.
Astfel, contractul cu Ministerul Apărării Naţionale din România a fost unul salvator pentru fabrică, întrucât în 2022 a fost singurul contract care a adus un minim venit de supravieţuire. Contractul prevedere reparaţia mai multor camioane din dotarea armatei, în perioada 2022-2024. De altfel, doar 13 camioane au fost reparate pe parcursul întregului an 2022.
Camioanele armatei române, care sunt reparate în prezent, sunt DAC cu formulă de tracţiune 6×6, 8×8 şi 4×4, dar şi camioane Roman în formulă 4×4 şi 4×2.
Din informaţiile furnizate din interior pentru PiațaAuto.md, numărul actual al angajaţilor ar fi de circa 100, astfel că producția ar fi de doar 10 camioane noi fabricate anual. Doar acum 5 ani, pe când fabrica din Braşov avea mai multe spaţii şi mai mulţi angajaţi, capacitatea teoretică de producţie era de 6.000 camioane anual. În perioada sa de apogeu, în anii 1977-1988, fabrica Roman producea 28.000 -33.0000 de autovehicule/an.
Omul de afaceri Ion Neculaie, care deține fabrica, a declarat într-un interviu acordat BizBrașov că a fost trimis în închisoare pentru că s-a luptat să facă autocamioane și „cine își închipuie că la Brașov se vor mai face camioane se înșală”.
Un comentariu
În toate țările normale și civilizate statul comandă la producătorii locali. Mioriticii fac așa ceva? Nu?
Citeam zilele trecute că alde măCiucă mai comandă niște transportoare la evrei. Și nu oricum ci prin încredințare directă. FĂRĂ LICITAȚIE. Pe vremuri se făceau în țară astfel de transportoare.
Aaaa… să nu uit, fără pic de „off-set”. Deci nici măcar abțibildul cu „Made in Romania” nu se pune la noi. NIMIC-NIMIC!