Constructorul italian WeBuild (Astaldi) câștigă la CNSC contestația pentru lotul 3 al Autostrăzii Sibiu – Făgăraș. Consiliul Național pentru Soluționarea Contestațiilor (CNSC) a obligat Compania de Drumuri să transmită constructorilor noi răspunsuri la solicitările de clarificare cerute și să stabiliească un nou termen de depunere a ofertelor pentru lotul 3, Arpașu de Jos (DN 1) – Sâmbăta de Sus (DJ 105 B), un tronson cu o lungime de 18 km scos la licitație în august 2022 pentru o valoare cuprinsă între 1,8 și 2,1 miliarde lei, anunță economedia.ro. Primele trei loturi ale Autostrăzii Sibiu – Făgăraș sunt în continuare suspendate, iar lotul 4 Sâmbăta – Făgăraș are termen pentru depunerea ofertelor pe 1 martie 2023.
Pentru Lotul 3, Astaldi a depus contestație pe 23 noiembrie 2022, iar CNSC a publicat decizia prin care admite, parțial contestația italienilor:
„Consiliul decide: În temeiul dispozițiilor art. 26 alin. (2) și (5) din Legea nr. 101/2016, admite în parte, contestație formulată de WEBUILD SPA, în contradictoriu cu COMPANIA NAȚIONALĂ DE ADMINISTRARE A INFRASTRUCTURII RUTIERE S.A. și obligă autoritatea contractantă la formularea unor noi răspunsuri la solicitările de clarificări nr. 156, 170, 277, 295, 296, 298, astfel cum rezulă din motivarea prezentei. Obligă COMPANIA NAȚIONALĂ DE ADMINISTRARE A INFRASTRUCTURII RUTIERE S.A. să publice în SEAP aceste răspunsuri, pentru a fi aduse la cunoştinţa operatorilor economici interesaţi de participarea la procedură, în termen de 10 zile de la primirea prezentei și va stabili o nouă dată-limită de depunere a ofertelor în acord cu dispozițiile art. 153 din Legea nr. 98/2016. În temeiul dispozițiilor art. 26 alin. (6) din Legea nr. 101/2016, respinge restul critilor formulate de WEBUILD SPA, ca nefondate. Prezenta decizie este obligatorie pentru părţi, în conformitate cu dispoziţiile art. 28 alin. (1) din Legea nr. 101/2016.”
Exemplu de solicitare clarificare:
„În caz de neconcordanță/discrepanță/contradicții între informațiile din partea scrisă și partea desenată din proiectul SF pus la dispoziția ofertanților din documentația de atribuire vă solicităm să clarificați care dintre documente prevalează și la care dintre acestea trebuie să se raporteze operatorii economici” – Clarificare 277.
Răspuns CNAIR: „Vă rugăm să aveți în vedere faptul că documentația pusă la dispoziție este la nivel de fază de proiectare studiu de fezabilitate. Prezentul contract este de tip Proiectare și Execuție, iar Antreprenorul are și calitatea de proiectant lucrările urmând a fi executate în baza proiectului tehnic realizat de acesta. Eventualele discrepanțe/erori/omisiuni/neconformități/necorelări precum și eventualele soluții de optimizare se vor interpreta conform clauzelor contractuale, iar responsabilitatea și riscurile raportate la proiectare având la baza cerințele Beneficiarului sunt în sarcina Ofertanților”. – Un răspuns prin care CNAIR transferă în sarcina constructorului riscurile și costurile care pot rezulta dintr-o docomentație lacunară sau cu erori.
Autostrada Sibiu – Făgăraș are 68 kilometri (cu 5 km drum de legătură Lot 4), cuprinde 4 loturi, iar durata este de 48 de luni din care primele 12 pentru proiectare și 36 de luni pentru șantier.
Tronsonul 1 Sibiu (Boița) – Avrig – Mârșa, lungime 14 kilometri și valoare estimată între 2 și 2,4 miliarde lei.
Tronsonul 2: Avrig – Mârșa (DJ105G) – Arpașu de Jos (DN1), în lungime de 19,92 km și cu o valoare estimată între 1,7 și 2 miliarde lei.
Tronsonul 3: Arpașu de Jos (DN1) – Sâmbăta de Sus (DJ 105B), în lungime de 17,61 km și cu o valoare estimată de 1,836 miliarde lei și 2,1 miliarde lei.
Tronsonul 4: Sâmbăta de Sus (DJ 105B) – Municipiul Făgăraș (cu o lungime de 16,26 km) și Drum de legătură cu DN1 (cu o lungime de 5,65 km), cu o valoare totală estimată 1,1 și 1,37 miliarde lei
Autostrada Sibiu – Făgăraș, o investiție de aproape 7 miliarde de lei, are o durată de realizare de 4 ani.