
Uitați în câmp de CFR Călători patru ore, din cauza faptului că operatorul feroviar de stat nu a reușit să aducă în timp util o locomotivă în locul celei care se defectase.
Aceasta este povestirea unui pasager al trenului IR 1681 Brașov-Constanța din data de 29 ianuarie (duminica trecută), redată pe site-ul Funky Travel. El precizează încă din capul locului că povestea sa nu are menirea de a descuraja călătoriile cu trenul, fiind un mare amator de soluții alternative de transport, însă critică, pe bună dreptate, lipsa de comunicare de la nivelul CFR Călători.
„Suntem în câmp, la o oră distanță de București. A cedat locomotiva. A bubuit, mai exact. În spatele meu, un copil de 9 ani îi îmbărbătează pe toți să privească partea plină a paharului, avem caldură încă. Unele becuri se sting. Cade curentul și bateriile de la telefon sunt aproape leșinate. În fața mea, niște adolescenți joacă ȚOMAPAND(T)? A trecut o eternitate, nici nu mai știu de la ce vine acronimul. Ni se spune că vine o locomotivă în 30 de minute. A trecut deja o oră și jumătate și tot în câmp suntem.
Cei din celelalte vagoane mai vin la noi, că aici e cald, în continuare. (…) Au trecut deja 3 ore, cred, de stat în câmp. (…) Sună de trei ori la CFR, că încă mai avea baterie. I se spune că trenul are întârziere: Da, doamnă, știm, suntem în el, fără apă și mâncare. (…) Cu asta am rămas la ora 3 dimineața cănd am ajuns acasă, nu cu cele 4 ore în câmp, blocați, pe ruta București-Constanța, fără apă, mâncare și curent, într-un vagon Babilon.”
Povestea integrală o puteți citi pe site-ul Funky Travel.
Pasageri uitați în câmp de CFR Călători. Operatorul bagatelizează incidentul
Contactați de site-ul menționat, reprezentanții CFR Călători susțin că „din cauza condițiilor meteo nefavorabile între staţiile Dor Mărunt – Dragoş Vodă, a intervenit o disfuncționalitate tehnică la locomotiva trenului IR 1681 Braşov – Constanţa (n.r. disfuncționalitate neprecizată). Trenului i-a fost asigurată o locomotivă de ajutor în cel mai scurt timp posibil, ce a sosit de la Ciulniţa. Reglementările specifice aferente unei astfel de situaţii precum şi condiţiile meteorologice nefavorabile au condus la impunerea restricţiilor de viteză pe anumite sectoare, ce a generat de la momentul punerii la dispoziţie a locomotivei şi până la finalizarea tuturor procedurilor aferente unei astfel de situații (acțiuni de manevră, atașare, proba frânei etc), o întârziere de aproximativ 200 de minute. Trenul IR 1681 şi-a reluat circulația în condiții de siguranță.În staţia Feteşti pasagerii au primit apă. CFR Călători le cere scuze pasagerilor pentru neplăcerile create de acest incident şi le mulţumește pentru înţelegere”.