Cel mai lung tunel propus pe traseul Autostrăzii Ploiești-Brașov va avea 12,7 kilometri, arată documentația proiectantului Consitrans pe care a consultat-o vineri, Economedia. Astfel, una dintre cele cinci variante pe care proiectantul le-a înaintat către Ministerul Transporturilor și Compania de Drumuri propune nu mai puțin de 31 de tuneluri clasice și cut&cover (săpate și acoperite) cu o lungime totală de 41,3 kilometri din întreg traseul de 113 kilometri între Ploiești și Brașov. Asta înseamnă că, o treime din autostradă s-ar face prin tuneluri, de unde și costurile inițiale de 9 miliarde de euro, evident imposibil de suportat. Cele cinci alternative de traseu sunt împărțite în șase tronsoane de la km. 0 până la km. 111 sau 113 în funcție de traseul ales.
Descrierea traseului – Alternativa 3 : ,,Km 0+000 al Alternativei 1 se afla in zona km 67+500 al autostrazii A3 Bucuresti – Ploiesti existenta.
Traseul are o lungime de aproximativ 113+872 km, iar punctul de final se afla la intersecția cu DN1, intre localitătile Ghimbav si Codlea. Acesta include si un sector cu lungimea de 6.239km care a fost dat in exploatare in luna decembrie a anului 2020.”
Un tunel pentru a trece peste diverse obstacole
De la km 34+600 se propune realizarea unui tunel cu lungimea totala de 13400 m ce subtraversează albia Râului Prahova in lungul acesteia , dar si următoarele obstacole:
–Pasajul C.F. existent la km 40+550 si podul pe DJ100E la km 40+740, in dreptul localitatii Campina;
–podul pe DJ101R la km 43+125, in dreptul localitătii Podul Vadului;
–magistrala C.F. 300 la km 46+690, in zona de nord a gării Breaza;
Pe de altă parte, în Alternativa 1 sunt doar 13 tuneluri, cel mai lung fiind de 1,3 kilometri : ,,Km 0+000 al Alternativei 1 se afla in zona km 68+200 al autostrazii A3 Bucuresti – Ploiesti existenta. Traseul are o lungime de aproximativ 112,763 km, iar punctul de final se afla la intersecția cu DN1, intre localitatile Ghimbav si Codlea. Acesta include si un sector cu lungimea de 6.239km, care a fost dat in exploatare in luna decembrie a anului 2020.”