Rețeaua de magazine Bismobil Kitchen a închis toate magazinele, iar administratorii sunt de negăsit. Mii de oameni care își plătiseră avansurile pentru bucătării au rămas cu banii dați, iar comenzile sunt neonorate. Acum, oamenii s-au grupat și încearcă să dea în judecată administratorii firmelor, asta pentru că aceștia au spart compania în zeci de firme mai mici și totul este un adevărat hățiș legislativ.
Sute de români, care au plătit mii de euro pe bucătării la comandă, au fost lăsați de Bismobil Kitchen și fără bucătării și fără bani, după ce firma a închis toate showroom-urile din România, printre care și cel din Brașov. În medie, oamenii au plătit aproximativ 6.000 de euro, reprezentând un avans de 70% pentru bucătării pe care nu le-au mai primit.
Brandul Bismobil Kitchen provine din Republica Moldova și avea 14 magazine în toată România, dintre care unul la Brașov care în ultima vreme nu a mai funcționat.
Contractele au fost încheiate pe 40 de firme
Patronii aveau deschise peste 40 de firme pe care încheiau contracte cu clienţii, pentru a fi greu de prins în cazul unor probleme. Care au şi apărut. Compania nu a mai reuşit să livreze la timp produsele şi găsea scuze pentru fiecare întârziere. Când oamenii au început îşi dea seama că sunt păcăliţi şi că nu mai au nicio şansă să îşi primească produsul, compania a început să închidă, pe rând, showroom-urile din ţară.
Reprezentanţii firmei nu au anunţat, însă, că sunt în incapacitate de a-şi onora comenzile sau de a da banii înapoi. Au scris însă pe Facebook că este o relocare care face parte din strategia de dezvoltare a firmei.
Până acum aproximativ 100 de păgubiţi au solicitat să fie reprezentaţi de o casa de avocatură. Prejudiciul depăşeşte 2.000.000 de lei, aşa că plângerea penală va fi depusă la DIICOT Bucureşti.
Cum explică patronatul firmei situația
„Replica” a luat legătura şi cu Mihail Şaran, fondatorul Bismobil Kitchen, în încercarea de a afla cum intenţionează acesta să abordeze situaţia şi să îi despăgubească pe cei afectaţi. Răspunsul lui a fost însă unul plin de incertitudine.
„S-a ajuns aici din motivul că am început să întârziem un pic cu comenzile, cu produsele din ateliere. Am început un pic să întârzie cu comenzile, fie o săptămână, fie trei săptămâni, fie o lună şi s-a făcut un haos. A ieşit în primul rând un articol la începutul lunii noiembrie şi acel articol a dat peste cap tot. S-a făcut un haos în companie, oamenii au început să se uite un pic sceptic, să plece din companie, apoi au început clienţii să facă rezilieri de contracte chiar dacă livrarea este în ianuarie sau februarie sau martie, nu contează. În primele 10 zile s-au făcut rezilieri în masă, adică în toate showroom-urile se făceau câte 14-15 rezilieri pe zi. Şi rezilierile astea duc spre rezilieri de contracte. Pentru că toată structura este construită pe comenzi, dacă sunt comenzi e bine, dacă nu sunt atunci e o problemă. 10 procente au achitat integral, poate 15. Cei care comandă la jumătate de an sau la un an de zile sunt nevoiţi să achite toţi banii, dar sunt şi excepţii. Clar că salariile nu s-au achitat la toată compania”, a declarat afaceristul basarabean.