Angajații Registrului Auto Român (RAR) au rămas uimiți de o mașină cu care s-a prezentat, la revizie, proprietarul unei limuzine de colecție. Este vorba despre un Citroen, din 1971, cu un motor Maserati, o adevărată ”navă spațială”. Dotările acesteia întrec multe mașini care se fabrică în ziua de astăzi. Cât despre performanțe, ce să mai vorbim.
O „bătrână” navetă spațială
Pe pagina de Facebook a Registrului Auto Român au fost publicate mai multe fotografiii cu autoturismul precum și detalii despre dotările acestei bijuterii pe roți, care la vremea sa era cea mai rapidă mașină cu tracțiune față, câștigând în 1971 Raliul Marocului.
Printre dotările avangardiste, remarcate de mecanicii RAR, se numără suspensiile hidropneumatice auto-ajustabile, proiectoarele adaptive care se mișcă în direcția în care este rotit volanul, servodirecție cu asistare, stergătoare de parbriz care își reglează singure intensitatea dacă mecanismul detectează că este multă apă pe parbriz, potrivit impact.ro.
Succesul modelului știrbit de criza petrolului
Motorul de Maserati este unul pe benzină de 2,7 L, V6 și 165 de CP care putea atinge și chiar depăși 220 km/h.
”Suntem siguri că puțini ați avut ocazia să stați atât de aproape de o astfel de capodoperă franțuzească, așa că vă povestim noi câte ceva.
Limuzina este un Citroen SM din 1971, cu un motor Maserati pe benzină de 2,7 L, V6 și 165 de CP care putea atinge și chiar depăși 220 km/h.Dincolo de tentația de a sta să o privești minute în șir, mașina are și foarte multe dotări avangardiste, precum suspensiile hidropneumatice auto-ajustabile, proiectoarele adaptive care se mișcă în direcția în care este rotit volanul, servodirecție cu asistare, ștergătoare care își reglează singure intensitatea dacă mecanismul detectează că este multă apă pe parbriz, aparatul de radio dispus între scaune (dar cu scrisul orientat vizibil pentru șofer), parbrizul fixat prin lipire, iar lista ar putea continua.
În 1970, SM-ul era cea mai rapidă mașină cu tracțiune față, iar în 1971 a câștigat Raliul Marocului. Cu toate acestea, succesul modelului nu s-a întins pe mulți ani, unul dintre motive fiind criza petrolului din 1973”, scrie Registrului Auto Român pa pagina sa de Facebook