CFR Infrastructură marchează astăzi 62 de ani de la montarea primului stâlp de electrificare pentru calea ferată din România, prima linie cu lucrări de electrificare fiind Predeal-Braşov, segment cu tuneluri construit în urmă cu aproape un secol și jumătate ( 1876-1878). La 62 de ani de la acel moment şi la 57 de ani de la punerea în funcţiune a tronsonului electrificat Predeal- Braşov, Ministerul Transporturilor a reuşit electrificarea a doar 38% din întreaga reţea feroviară, foarte puţin faţă de media europeană. Bulgaria, spre comparaţie a ajuns la un procent de electrificare de peste 70%.
Stâlpul de electrificare montat pe 27 decembrie 1960 în staţia Predeal avea 20 de metri înălţime, potrivit Asociaţiei Inginerilor Feroviari din România: „Este vorba de un stâlp metalic, montat pe fundație monolit, care susține o traversă elastică. În prezent pe acest stâlp se află montată o placă comemorativă dezvelită în anul 2000. Stâlpul metalic are 20 metri înălţime. Cu ajutorul acestuia şi a altor stâlpi similari montați în stația Predeal, pe 1 august 1963, tronsonul Braşov-Predeal a devenit prima cale ferată electrificată din România în sistemul modern de curent alternativ monofazat 25 kV, 50 Hz . În august 1963 lucrările de electrificare a tronsonului Brașov- Predeal au fost terminate și au început probele tehnologice și recepția lucrărilor. La 9 decembrie 1965 tronsonul electrificat Brașov -Predeal a fost dat în exploatare și primul tren de marfă remorcat de o locomotivă electrică a plecat din stația Brațov Triaj sosind la Predeal. Trenurile erau remorcate de locomotive electrice 060-EA de 5.100 kW, cu viteza maximă de 120 km/h fabricate de firma ASEA – Allmänna Svenska Elektriska AB, din Västerás, Suedia. La 20 aprilie 1966 s-a încheiat electrificarea tronsonului Predeal- Campina, apoi în anul 1967 a urmat tronsonul Câmpina- Ploiești Vest iar, la 16 februarie 1969, primul tren remorcat de o locomotivă electrică sosea în București, o dată cu terminarea electrificării liniei Ploiești Vest- Chitila- Bucuresti Nord.
În anul 1967 prima locomotiva electrică 060-EA, fabricată sub licență ASEA, ieșea de pe porțile uzinei “Electroputere” din Craiova (care realiza cutia, echipamentul electric și montajul general). Construcția metalică a boghiurilor era realizată la ICM Reșița. Locomotiva electrică 060-EA se situa, la aceași dată, printre cele mai moderne locomotive europene.