China nu sărbătorește Crăciunul. Cele mai populare religii acolo sunt budismul, taosimul și islamul. Bineînțeles, există și creștini (catolici și protestanți), dar într-un număr mai mic. China e în același timp fabrica lumii. Multe dintre produsele pe care le vedem în comerț, în mall-uri, cadourile cumpărate pentru cei dragi se fac acolo. Așadar, China face bani de Crăciun.
Datele pe export ne arată exact asta, că în lunile octombrie, noiembrie de obicei cresc exporturile. Sunt de fapt două influențe: Black Friday și sărbătorile de Crăciun. Excepție face acest an, când din cauza inflației ridicate din lume, acestea nu au mai atins maxime în noiembrie (scădere de 8,7% comparativ cu luna anterioară, la 296 miliarde dolari).
Hao Zhou, economist șef la Huotai Junan Internațional, spunea într-in notă, citată de CNBC și preluată de Hotnews, că inflația ridicată erodează puterea de cumpărare a consumatorilor din lume. Riscul de recesiune din străinătate va crește, influențând considerabil cererea globală. Asta pune presiune pe exporturile Chinei.
Cele mai importante exporturi ale Chinei sunt echipamentele de comunicare (inclusiv telefoane), produse high tech, calculatoare, circuite integrate, piese pentru echipamente de birou, îmbrăcăminte.