
Compania Apa Brașov a fost prima companie de utilități din țară, care în 2007 și-a deschis un call-center. Acesta facilitează relația cu clienții și este utilizat de către brașoveni în special pentru a semnala diverse probleme în ceea ce privește funcționarea serviciilor de apă-canal.
Anul acesta, numărul de urgență al Apa, 0268.926, a înregistrat până acum 53.600 de apeluri. După cum au precizat oficialii companiei, aproximativ 27% dintre acestea sunt solicitări de intervenție pentru desfundarea canalizărilor. Cele mai multe probleme sunt cauzate de șervețelele umede care ajung în toaletă și apoi blochează conductele din interiorul imobilelor.
După ce în ultimii ani, a crescut vizibil numărul de intervenții pentru desfundarea rețelelor publice de canalizare, Compania Apa încearcă să tragă un semnal de alarmă cu privire la această problemă spinoasă și lansează o companie publică de informare, conștientizare și mai ales educare intitulată sugestiv „SOS Canalizarea”.
De asemenea, și avariile la echipamentele din stațiile de pompare/epurare s-au înmulțit tot din aceste cauze, acestea defectându-se din cauza încărcării cu mizeriile aruncate iresponsabil în canalizare.