Producătorul de apă minerală naturală Apemin ZIZIN, deţinut de familia Lazăr, va deschide anul viitor o nouă fabrică după o investiţie de peste 5 milioane de euro.
„După mai bine de 50 ani de îmbuteliere pe actualul amplasament, apa minerală naturală ZIZIN va avea o nouă casă în 2023. Anul acesta, compania noastră a demarat lucrările unei noi fabrici, un proiect ambiţios ce va asigura producţia şi va menţine fluxul logistic şi administrativ la standarde înalte de performanţă“, a spus pentru ZF Laura Lazăr, CEO al companiei.
Noul amplasament de îmbuteliere şi depozitare a apei minerale naturale ZIZIN are prevăzute dotări din sfera creşterii eficienţei energetice – sisteme fotovoltaice, echipament cu consum optim prevăzut cu contorizare inteligentă, recuperare de energie reziduală.
„De altfel, şi în actuala fabrică am identificat şi implementat soluţii care să reducă folosirea energiei, pe cât posibil, măsuri ce vin în sprijinul cheltuielilor intens majorate în ultimul an şi care, din păcate, au dus la creşterea costurilor de producţie cu care ne confruntăm şi pentru care încercăm să identificăm variante sustenabile, astfel încât să nu le transmitem în totalitate către consumatori“, a mai spus Laura Lazăr. Noua fabrică va aduce cu sine o creştere a capacităţii de producţie şi totodată a echipei, a explicat antreprenoarea. Însă deocamdată nu s-a decis destinaţia actualei fabrici atunci când noua unitate de producţie va fi deschisă.
Laura şi Laurenţiu Lazăr au preluat pachetul majoritar al Apemin Zizin în 1997, la şase ani după ce societatea a fost înfiinţată.
Cei doi au intrat în afaceri în 1992, activând iniţial în comerţ. În 1994 au pus bazele societăţii Lazăr Group Prod, cu activităţi în producţia şi comercializarea ambalajelor PET (de plastic). În 1998, Apemin ZIZIN a fost compania care a introdus pentru prima dată pe piaţa locală varianta de sticlă de plastic (PET) de 5 litri pentru apa minerală plată. În 2021, Apemin Zizin a avut o cifră de afaceri de 76,7 milioane de lei (15,6 milioane de euro), fiind unul dintre cei mai mari zece jucători din domeniul băuturilor nonalcoolice.
Cât despre 2022, Laura Lazăr spune că din păcate, provocările pentru producători nu s-au încheiat odată cu pandemia, ci contextul socio-economic le-a amplificat.
„Vorbim despre un an pe care îl încheiem cu mari emoţii, mai ales că avem pe rol una dintre cele mai mari investiţii ale companiei noastre, noua fabrică. Sigur, raportându-ne la 2021, unul dintre anii în care criza sanitară a dus la modificarea comportamentului de consum, anul 2022 a adus producătorii în diferite situaţii pentru care sunt necesare soluţii rapide. Acestea nu garantează nici măcar un parcurs pe termen mediu“. Ea adaugă că producătorii se confruntă cu o continuă modificare a preţurilor, nu doar la energie, ci şi la materie primă.
„Într-o perioadă atât de delicată, ar fi fost necesare măsuri guvernamentale mai ample, care să susţină efortul companiilor româneşti ce asigură produse de strictă necesitate, cele care se străduiesc să nu pună pe umerii consumatorilor, în întregime, majorările pe linia costurilor de producţie“. Cu toate acestea, pentru 2022, reprezentanţii companiei estimează că cifra de afaceri va ajunge la aproximativ 19 milioane de euro, în creştere cu 26% faţă de anul 2021.