Raiffeisen Bank a început returnarea sumelor stabilite printr-un Ordin al preşedintelui Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) în raport cu practicile comerciale incorecte ale băncii, până în prezent fiind rambursate aproximativ 13,4 milioane de euro pentru 5.530 de clienţi, dintr-un total de 21 de milioane de euro.
„În urma deciziei definitive pronunţate de Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie, care a confirmat Ordinul nr. 837/20.10.2017, emis de preşedintele Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) în raport cu practici comerciale incorecte ale Raiffeisen Bank SA, menite a afecta interesele financiare ale consumatorilor, din perioada 2006 – 2009, banca a început returnarea sumelor stabilite prin Ordin, către consumatorii vizaţi”, au transmis reprezentanţii ANPC, potrivit Agerpres.
Astfel, Raiffeisen Bank a restituit pentru aproximativ 5.530 de clienţi, cu conturi active în moneda creditului şi conturi în lei, pentru plata dobânzii legale calculate, începând cu 21 noiembrie 2021, aproximativ 13.400.000 euro, respectiv 10.930.000 euro reprezentând sume provenind din calculele efectuate pentru implementarea ordinului şi aproximativ 2.470.000 euro reprezentând dobânda legală.
De asemenea, ANPC precizează că pentru aproximativ 3.050 de clienţi, care au sume de primit, în urma calculelor efectuate, dar care nu deţin în acest moment conturi active în moneda creditului sau în lei la Raiffeisen Bank, şi care au de primit aproximativ 7.200.000 euro (respectiv 6.260.000 euro, reprezentând sume provenind din calculele efectuate pentru implementarea ordinului şi aproximativ 940.000 euro reprezentând dobânda legală), rambursările încă nu au fost realizate.
Potrivit sursei citate, aceştia sunt aşteptaţi la oricare dintre sediile Raiffeisen Bank pentru a indica, în scris, contul – deschis la oricare altă bancă -, în care le pot fi restituite sumele, conform Ordinului, precum şi dobânda legală.
„Nu ştiu în ce perioadă şi dacă autorităţile române se vor putea face vreodată vinovate de vreun abuz la adresa companiilor austriece. Permanent, când unui operator economic nu îi convin vizitele reprezentanţilor statului roman, acuză abuzuri, fără a le putea susţine în niciun fel. Iată, în schimb, aşa cum şi instanţele au validat, că vizita făcută de comisarii Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor a scos la iveală cu totul altceva. Vătămaţii par să fie cei peste 9.000 de consumatori cărora li s-au perceput mai mulţi bani decât ar fi fost corect. Parcă suntem la Radio Erevan, în bancul în care nu el, ci ea şi nu a dat, ci a furat. Această situaţie arată că operatorul economic este cel care a umblat în buzunarele consumatorilor, iar acum trebuie să le dea banii înapoi”, a declarat Horia Constantinescu, preşedintele ANPC, potrivit aceleiași surse.
Raiffeisen Bank va restitui consumatorilor, în total, în urma aplicării Ordinul preşedintelui ANPC, o sumă de aproximativ 21,7 milioane de euro, care cuprinde şi dobânda legală aferentă, precizează ANPC.