Studiul de fezabilitate pentru amenajarea unei noi legături de acces spre Poiana Brașov dinspre Bartolomeu a ajuns la faza evaluării impactului asupra mediului. În acest sens, Agenția pentru Protecția Mediului Brașov a analizat documentația și a emis un îndrumar al condițiilor ce trebuie respectate pentru definitivarea evaluării impactului asupra mediului.
Potrivit documentației existente la APM, ținând cont că noul drum va trece prin pădure, Garda Forestieră a precizat că legislația în vigoare permite scoaterea din fondul forestier a suprafeței necesară pentru realizarea obiectivului. Astfel, Primăria va trebui să deruleze procedura de scoatere din fondul forestier a suprafeței pe care se va construi, iar în vederea emiterii autorizației de construire să obțină și avizul Gărzii Forestiere. Lucrările afectează aproximativ 4,6 ha de pădure, potrivit estimărilor.
Potrivit estimărilor municipalității, valoarea investiţiei este estimată la 103.297.134,99 lei, inclusiv TVA, iar lucrările ar urma să se deruleze pe o perioadă de 36 de luni.
Două variante de traseu
Pentru acest drum au fost luate în calcul două trasee. Prima variantă de traseu – se desprinde spre dreapta, de la intersecţia cu strada Amurgului (din cartierul Bartolomeu) şi urmează traseul drumului existent (drumul de acces la cariera de piatră) după care intră în pădure şi continuă până la intersecţia cu Drumul Poienii.
A doua variantă luată în calcul se desprinde spre stânga, de la intersecţia cu strada Amurgului şi intră în pădure după aproximativ 60 m, după care continua până la intersecţia cu Drumul Poienii.
Traseele celor două variante se suprapun începând de la jumătatea lungimii acestora, până la intersecţia cu Drumul Poienii. În ambele variante, drumul este proiectat cu două benzi (câte una pe sens, fiecare cu lăţimea de 3,5 m). Din analiza celor doua variante de traseu, soluţia recomandată este cea din varianta I, având în vedere că traseul este mai scurt, iar suprafaţa de pădure ce trebuie scoasă din fondul forestier este mai mică. De asemenea, traseul propus prin prima variantă trece peste mai puţine cursuri de apă şi este nevoie de mai puţine lucrări la terasamente.
3 comentarii
Proiectul respectiv a fost supus atenției opiniei publice acum ceva timp, inclusiv prin organizarea unei videoconferințe și se stabilise că nu este nici fezabil și nici economic, costurile de proiectare și construcție fiind enorme pentru 3,5 km de drum pe două benzi. Acum, brusc, nea Ilie de la Primărie și-a adus aminte de el sau trebuie să dea cuiva niște milioane de euro din banii Brașovului?
Amândouă: ‘nea Ilie și-a adus aminte CĂ trebuie să-i dea cuiva niște milioane. La ce le-o trebui un al doilea drum spre Poiana? Nu le ajunge că și așa, cu un singur drum, Poiana se umple în două ore de n-ai unde să arunci un ac?
Iarasi se pune pe tapet proiectul asta?
Pe cand drumul Gorita din nou?
Chiar trebuie sa iesim iarasi in strada, ati inebunit?