
Comisariatul Regional pentru Protecția Consumatorilor Regiunea Centru (CRPCRC) a desfășurat o serie de acţiuni de verificare a respectării prevederilor legale privind clasificarea și marcarea produselor din sticlă cristal, aflate la comercializare, care face parte dintr-o tematică națională de control.
Astfel, pe raza județelor Alba, Brașov, Covasna,Harghita, Mureș și Sibiu, au fost controlați 48 de operatori economici, la 45 dintre aceștia constatându-se abateri de la lege. Valoarea produselor controlate s-a ridicat la 134.000 lei.
Pentru neregulile constatate, comisarii CRPCRCau aplicat următoarele sancțiuni:
- 33 amenzi contravenționale, în valoare totală de 260.000 lei;
- 22 avertismente;
- oprirea temporară de la comercializare a peste 900 de produse neconforme, în valoare de circa 80.000 lei.
„Abaterile constatate în timpul controalelor au fost:
– lipsa informațiilor privind denumirea produsului, denumirea și/sau marca producătorului;, adresa poștală a sediului social (pentru producătorii și importatorii din afara UE, adică din terțe țări), adresa poștală a sediului unde pot fi contactați (pentru producătorii și distribuitorii din state membre UE), modul/recomandări de întreținere
– lipsa traducerii în limba română a informațiilor privitoare la produsele și serviciile oferite consumatorilor, a celor din documentele însoțitoare, inclusiv cele referitoare la informațiile privind securitatea produsului și instrucțiunile de utilizare, precum și contractele, inclusiv cele preformulate, pe etichete
– comercializarea unor produse din cristal, fără a deține marcajul aferent tipului de cristal
– etichetare cu marcaje necorespunzătoare
– nerespectarea prevederilor legale în cazul promoţiilor: neindicarea, în mod clar şi neechivoc a următoarelor detalii: data la care încetează oferta sau,dacă este cazul, faptul că oferta specială se referă la stocul de bunuri disponibil; data de începere a perioadei în care se aplică preţul special sau alte condiţii specifice, dacă oferta specială nu a început
– neconcordanță între modul de prezentare fizică a unor produse și cea de pe site-ul operatorului economic
– comercializarea unor produse fără afișarea prețului de vânzare, în mod vizibil şi într-o formă neechivocă”, au declarat reprezentanții CRPCRC.