În perioada 06–19.10.2022, Comisariatul Regional pentru Protecția Consumatorilor Regiunea Centru (CRPCRC) a realizat o serie de acțiuni, pentru a verifica modul în care este respectată legislația în vigoare, în domeniu, în magazinele Mega Image.
Astfel, pe raza județelor Brașov și Sibiu, parte a Regiunii Centru, au fost controlate 37 de magazine, aparținând lanțului de supermarketuri.
Pentru neregulile constatate, comisarii CRPCRCau aplicat următoarele sancțiuni:
- 61 amenzi contravenționale, în valoare totală de 461.000 lei;
- 8 avertismente;
- oprirea definitivă de la comercializare a produselor alimentare neconforme, în valoare de circa 3.000 lei;
- oprirea temporară a prestării de servicii, până la remedierea deficiențelor, pentru o unitate.
„Neregulile constatate în timpul controalelor au fost:
– legume și fructe depreciate, cu modificări organoleptice,cu urme de mucegai, expirate sau care nu corespund clasei de calitate pe etichetă, cu calibru în neconcordanță cu clasa de calitate menționată pe etichetă, înregistrându-se lipsa panoului cu informații conform cărora coaja citricelor nu este destinată consumului uman, diferențe privind țara de proveniență a fructelor între informația afișată la raft și cea de pe ambalajul colectiv
– comercializarea unor produse alimentare având data durabilității minimale depășită;
– comercializarea unor produse alimentare cu o inscripționare diferită pe partea frontală față de cea de pe verso. Cele două informații prezentate pe același ambalaj sunt contradictorii și induc în eroare consumatorul mediu.
– informații incomplete în limba română privind condițiile de depozitare și de păstrare sau chiar lipsa informațiilor complete în limba română, privind caracteristicile esențiale ale produsului și perioada de păstrare, condițiile de depozitare după deschidere
– informare greșită pe eticheta de la raft în raport cu denumirea produsului;
– nerespectarea condițiilor prescrise și declarate, în ceea ce privește ingredientele pentru anumite sortimente de gogoși
– lipsa datei de coacere (producție) a produselor de patiserie;
– lipsa afișării prețului nou la produs carne, diferite sortimente aflate la promoție
– lipsa afișării prețului pe unitatea de măsură la produse din carne pui
– neconcordanțe între prețul de la raft și cel de la casa de marcat
– nerespectarea temperaturii de păstrare la preparatele culinare calde
– comercializarea unor produse congelate cu glazură de gheață;
– folosirea unor spații frigorifice neigienizate, cu strat grosier de gheață pe pereții laterali, praf îmbinat cu apă la chedere și urme de resturi alimentare
– folosirea unor vitrine neigienizate, cu rugină, ventilatoare cu praf
– identificarea unui magazin, din rețeaua verificată, aflat în renovare, care desfășura activitate de comercializare a produselor alimentare și nealimentare;
– comercializarea unor produse având promoții ieșite din termenul de valabilitate
– inducere în eroare a consumatorilor prin afișe de promoție, fără să existe la comercializare produsul din promoție”, au declarat comisarii CRPCRC.