
Investiția fusese estimată la suma de 5.597.084,68 lei fără TVA, respectiv 6.660.530,76 lei cu TVA, după ce inițial, la începutul anului, se ofertase un preț de numai 3.125.001 lei cu TVA, astfel că nici un constructor nu s-a declarat interesat. De această dată, a fost depusă o singură ofertă, a companiei Strabag, care a fost declarată conformă, contractul fiind adjudecat. Constructorul a oferit un preț pentru lucrare de 5.555.440,88 fără TVA, respectiv 6.610.974,64 lei cu TVA, potrivit anunțului de atribuire postat pe platforma de licitații publice.
Contractul cu firma constructoare ar urma să se deruleze pe o perioadă de 51 de luni, inclusiv partea de garanție, iar durata de exploatare a construcției să fie de cel puțin 100 de ani.
Starea de degradare este avansată
Conform expertizei tehnice, pasajul este într-o stare nesatisfăcătoare, fiind într-o stare avansată de degradare, astfel că nu poate asigura condiţiile minime de siguranţă a circulaţiei.
Astfel, la grinzile de beton prezintă crăpături şi nu mai sunt acoperite armăturile. De asemenea, betonul a început să se „macine” şi să se degradeze, grinzile având un aspect friabil. În ceea ce priveşte armăturile din fier, acestea au prezintă pete de rugină. Tot în ceea ce priveşte structura de beton, experţii au constatat modificarea formei şi a proprietăţilor fizico-mecanice ale betonului. De asemenea, defecte prezintă şi stâlpii de susţinere, problemele fiind aceleaşi ca în cazul grinzilor.
Nu în ultimul rând, parapetele podului sunt degradate, iar pe o porţiune ce separă suprafaţa carosabilă de trotuar lipsesc.