Camera de Comerț și Industrie Brașov anunţă lansarea spre consultare a Schemei de Minimis și Schemă de Ajutor de Stat în Contextul Digitalizării IMM-urilor, gestionată de Ministerul Investițiilor și Proiectelor Europene.
Obiectivul investiției este de a sprijini digitalizarea întreprinderilor mici și mijlocii (IMM-uri), ceea ce ar putea contribui ulterior la creșterea competitivității, favorizând inovarea acestor întreprinderi și facilitând noi formule de lucru.
Bugetul alocat pentru ajutorul de minimis: 347,50 milioane euro
Valoarea ajutorului de minimis pentru întreprindere mică și întreprindere mijlocie: 90% din totalul cheltuielilor eligibile. Restul de 10% reprezintă cofinanțare ce trebuie asigurată din surse proprii.
Valoarea ajutorului de minimis pentru microîntreprindere: 100% din totalul cheltuielilor eligibile.
Solicitanţi eligibili: microîntreprinderi, întreprinderi mici și mijlocii, înființate cel târziu la data de 31.12.2021.
Valoarea maximă a ajutorului de minimis:
a) 20.000 și 30.000 euro pentru microîntreprindere;
b) 20.000 și 50.000 euro pentru întreprindere mică;
c) 20.000 și 100.000 euro pentru întreprindere mijlocie.
Costuri eligibile:
a) cheltuieli aferente achiziționării de servicii de consultanță pentru elaborarea proiectului;
b) cheltuieli pentru managementul proiectului;
c) cheltuieli cu servicii de consultanta/analiza pentru identificarea soluțiilor tehnice de care are nevoie IMM-ul, cu condiția ca soluțiile tehnice identificate și descrise în documentația tehnică realizată, să facă obiectul investițiilor din cadrul proiectului aferent cererii de finanțare;
d) cheltuieli aferente achiziționării de hardware TIC, de echipamente pentru automatizări și robotică integrate cu soluții digitale și a altor dispozitive și echipamente aferente, inclusiv pentru E-commerce, IoT (Internet of Things), tehnologii blockchain etc., precum și cheltuieli de instalare, configurare și punere in funcțiune;
e) cheltuieli aferente realizării rețelei LAN/WiFi;
f) cheltuieli aferente achiziționării și/sau dezvoltării și/sau adaptării aplicațiilor/licențelor software, cheltuieli pentru configurarea și implementarea bazelor de date, migrarea și integrarea diverselor structuri de date existente, pentru gestiune financiară, gestiunea furnizorilor, resurse umane, logistică, cheltuieli pentru implementarea RPA (Robotic Process Automation), ERP (Enterprise Resource Planning), CRM (Customer Relationship Mangement), pentru sisteme IoT (Internet of Things) și AI (Artificial Intelligence), tehnologii blockchain, soluții E-Commerce etc. și integrarea acestora in BTP (Business Technology Platform), acolo unde este cazul;
g) cheltuieli aferente achiziționării unui website de prezentare a companiei;
h) cheltuieli aferente achiziționării/închirierii pe perioada de implementare și durabilitate a proiectului, a unui nume de domeniu nou;
i) cheltuieli cu servicii de trecere a arhivelor din analog/dosare/hârtie în digital indexabil;
j) cheltuieli aferente achizițiilor de servicii de tip Cloud Computing pe perioada de implementare și durabilitate a proiectului;
k) cheltuieli aferente achiziționării de servicii pentru consolidarea securitatii cibernetice aplicabile pentru software/găzduire/rețele, pe perioada de implementare și durabilitate a proiectului;
l) cheltuieli cu serviciile de auditare tehnică (IT și DNSH);
m) cheltuieli cu instruirea personalului care va utiliza echipamentele TIC (cheltuială obligatorie în procent de maxim 10% din valoarea finanțată).
Apelul este de tip competitiv, cu depunere la termen. Perioada de consultare publică: de cel puțin 30 zile calendaristice, începând cu data de 04.10.2022.
Camera de Comerț si Industrie Brașov, prin Departamentul de Consultantă format dintr-o echipă de specialiști cu o experiență de peste 18 ani, oferă servicii de consultanță și asistență societăților interesate în scopul identificării celei mai potrivite surse de finanțare, luând în considerare programele de actualitate și domeniul de interes al clientului.