Conducătorii auto vor avea acces începând de luni, 17 octombrie, la o aplicație de mobil, conectată la toți asigurătorii RCA, prin care vor putea completa în format electronic constatarea amiabilă de accident, a anunțat luni Biroul Asigurătorilor Auto. Aplicația, numită Amiabila, are și un site de prezentare, în care este descris cum va funcționa.
Biroul Asigurătorilor Auto (BAAR) a transmis luni o invitație de presă pentru lansarea aplicației Amiabila, care va permite conducătorilor auto încheierea, în format electronic a formularului de constatare amiabilă în caz de accident, în conformitate cu recentele modificări aduse legislației RCA.
Până la lansarea aplicației în Google Play și App Store, aplicația are un site de prezentare în care se arată pe scurt, cum va funcționa.
Practic, cei doi conducători implicați în accident trebuie să completeze toate datele pe același telefon pentru a contribui la desenarea schiței împreună. Astfel, aplicația poate completa documentul din aceeași perspectivă, la final fiind posibila trimiterea documentelor comune către asigurătorii ambelor părți implicate.
Cum va funcționa aplicația Amiabila în 10 pași:
- 1: Descarcă aplicația
- 2: Îți creezi un cont de utilizator în aplicație (user email sau numar de telefon + parola)
- 3. Apasă butonul „adaugă constatare”, care se găsește în secțiunea „Constatări”.
- 4. Completează datele personale: poți fotografia Cartea de Identitate, iar aplicația extrage și completează automat datele printr-un sistem de recunoaștere a textelor din documente scanate (OCR)
- 5. Completează datele privind momentul accidentului: aplicația dispune de localizare exactă prin GPS și autocompletarea adresei unde s-a petrescut accidentul în cazul în care nu știi adresa.
- 6. Selectează daunele provocate: poți selecta direcția impactului, cât și avariile suferite de vehicul
- 7. Costruiește circumstanțele accidentului: împrejurările selectate (vehicul staționat; vehicul oprit; la momentul plecării; deschizând portiera; la momentul opririi; ieșind dintr-o parcare etc. ) generează construcția schițelor. Rezultatele și fotografiile de la locul accidentului contribuie la stabilirea vinovăției.
- 8. Completează datele vehiculului B: conducătorul vehiculului B trebuie să parcurgă același proces pe care l-a parcurs și vehiculul A, pe același telefon pentru a contribui la desenarea schiței împreună. Astfel aplicația poate completa documentul din aceeași perspectivă, la final fiind posibila trimiterea documentelor comune către asigurătorii ambelor părți implicate.
- 9. În funcție de circumstanțele selectate de ambii conducători, aplicația selectează 3 dintre cele mai probabile circumstanțe în care accidentul ar fi putut să se întâmple.
- 10. Ultimul pas este de a semna și trimite documentele asigurătorilor RCA ai celor doi conducători implicați în accident.
Constatarea amiabilă în format electronic – modificare RCA făcută de ASF
Formularul de constatare amiabilă de accident, soluția aleasă de cei mai mulți șoferi implicați într-un accident ușor cu pagube materiale, pentru a evita drumul la Poliție și a putea introduce mașina în reparații, va putea fi încheiat și în format electronic, după ce ASF a adoptat în 25 mai o normă care modifică regulile RCA.
Potrivit ASF, reglementarea vine în sprijinul păgubiților, dar și al vinovaților din accidente rutiere, în număr de sute de mii anual.
Conform noilor reglementări, “în cazul completării formularului de Constatare amiabilă de accident în format electronic, datele completate și semnăturile olografe ale conducătorilor celor două vehicule, implicate în accident, sunt preluate de dispozitivul pe care se completează formularul.”
- ” Baza tehnică va fi dezvoltată de Biroul Asigurătorilor de Autovehicule din România (BAAR), împreună cu firmele de asigurare care emit RCA pe teritoriul României. „Asigurătorii RCA și BAAR dezvoltă și administrează soluțiile tehnice și stabilesc de comun acord procedura avizării daunei prin intermediul formularului de Constatare amiabilă de accident în format electronic, cu respectarea dispozițiilor legale privind gestionarea riscurilor operaționale generate de sistemele informatice utilizate de entitățile autorizate/ avizate/ înregistrate, reglementate și/sau supravegheate de către A.S.F.”, prevede actul normativ.
Actul aduce modificări substanțiale Normei 20/2017 privind asigurările auto în România, a fost trimis către Monitorul Oficial și urmează să intre în vigoare după 90 de zile de la publicare, notează hotnews.ro.