Cei 13 membri ai Comisiei Tehnice de Amenajarea Teritoriului și Urbanism din cadrul Primăriei Brașov au analizat în ședința de ieri mai multe proiecte de dezvoltare imobiliară. Majoritatea nu au fost avizate, deoarece nu respectau cerințele minime în ceea ce privește spațiile verzi, regimul de înălțime sau construcțiile erau prea înghesuite.
Un masterplan pentru zona Tractorul
Astfel, un dezvoltator a solicitat avizul de oportunitate pentru Planul Urbanistic Zonal în vederea amenajării unor noi locuințe colective pe strada Nicolae Labiș, în apropiere de calea ferată. Studiul de oportunitate nu a fost avizat, deoarece, potrivit raportului Comisie, nu se poate evalua impactul intervenției propuse raportat la: lipsa unei trame stradale coerente corelata cu proiectul pasajului rutier cpropus să lege cartierul Tractorul de zona Dedeman, amplasarea în zona de siguranță a căii ferate și tipologia construcțiilor existente din zona. „Este necesară realizarea unui masterplan, coordonat cu municipalitatea, ce sa cuprindă un teritoriu extins, minim între Str. Griviței, Str. 13 Decembrie, Str. Bronzului si Ocolitoarea Brașov, ce va trasa liniile directoare în ceea ce privește mobilitatea/trama stradală, zonele funcționale și dotările de interes public necesare”, a fost solicitarea membrilor comisie pentru dezvoltator.
Clădiri prea înalte pentru strada Dobrogenu Gherea
Un alt proiect respins viza construirea unor locuințe și a unor spații de cazare pe strada Dobrogeanu Gherea. Planul Urbanistic de Detaliu propus nu a fost avizat, deoarece dezvoltatorul nu respecta regimul de înălțime, care trebuia să fie de cel mult P + 2 și mansardă. „Nu se avizează tema de proiectare în forma prezentată, întrucât nu este respectat regimul de înălțime P+2+M, respectiv numărul maxim de niveluri supraterane (ce se calculează unitar pentru întreg imobilul propus), specificul zonei (granulația țesutului/ gabaritul inserțiilor), raportarea indicatorilor urbanistici la fiecare zona funcțională în parte, accesibilitatea dificilă, lipsa însoririi. De asemenea se va avea în vedere necesitatea elaborării unui studiu de trafic, în vederea stabilirii posibilității de preluare a fluxurilor propuse, ținând cont de particularitățile zonei (pante, rampe, trotuare, acces pietonal)”, se precizează în raportul Comisiei.
Este nevoie de mai mult spațiu verde pe Mihai Viteazul
Nu în ultimul rând, nici tema de proiectare pentru un ansamblu de locuințe colective, spații comerciale și birouri, de pe strada Mihai Viteazul nu a primit aviz favorabil. Membrii comisiei au avut câteva cerințe pentru dezvoltator, atât în ceea ce privește necesarul de spații verzi, cât și funcțiunile propuse pentru clădiri.
„Se vor respecta retragerile față de limitele de proprietate, precum și între construcții pe aceeași parcelă, raportate la anvelopa construcțiilor (inclusiv balcoane). Se va dimensiona conform normativelor (6m) aleea de acces la locurile de parcare exterioare. Se va reglementa funcțiunea de apartamente în regim hotelier prin asigurarea funcțiunilor conexe și revizuirea fluxurilor de circulație între funcțiuni, întrucât planurile de nivel prezentate nu releva diferența între funcțiunile propuse. Se va asigura procentul minim de 20% spațiu verde pe teren natural. Se va avea în vedere relocarea locurilor de parcare adiacente Str. M. Viteazu, în corelare cu municipalitatea, în vederea asigurării accesului corespunzător la parcelă”, au solicitat membrii comisiei de specialitate.