Linxens (Thailanda), SAS Smart Packaging Solutions, Thales Dis France SAS (Franța), AdvanIDe Europe GmbH (Germania) și asocierea Idemia Identity&Security France (lider) – Idemia France s-au înscris la o licitație organizată de Compania Națională Imprimeria Națională pentru achiziționarea de cipuri și material policarbonat cu antenă inserată, materiale necesare pentru fabricarea noilor cărți de identitate electronice ale românilor.
Cipurile vor asigura un nivel maxim de securitate pentru noile cărți de identitate, potrivit datelor Imprimeria Națională.
„Cipul este de tip dual interface, care va fi introdus într-un card ce va putea fi utilizat în tranzacții atât în mod contact cât și contractless. Cipul va fi livrat cu o antenă proprie din cupru, care îl va alimenta prin inducție electromagnetică cu antena mare din ansamblul de policarbonat”, scrie în caietul de sarcini.
Contractul a fost estimat la 38,25 milioane de euro, fără TVA, pentru 4 ani și presupune livrarea a 9 milioane de cipuri și 375.000 de plastice cu antenă. Până la finele anului trecut, în urma unui proiect pilot derulat în municipiul Cluj-Napoca, au fost emise 5.000 de cărți electronice de identitate. Toți românii vor trece la cartea de identitate electronică până în anul 2031. Cărțile de identitate electronice au dimensiunea unui card bancar și, pe lângă informațiile regăsite pe actualele buletine, au și un cip pe care sunt stocate două amprente digitale și o amprentă facială.