Consiliul Județean (CJ) Prahova a anunțat că a identificat cum să rezolve problema aglomerației de pe cea mai tranzitată șosea din România spre munte. Centurile ocolitoare, inexistente de altfel, nu aveau denumirea corectă, așa că de acum înainte se vor numi „descărcări de trafic”.
Această nouă „abordare”, cum a fost clasificată de către reprezentanții CJ Prahova, se adaugă unui lung șir de soluții tehnice, propuse în ultimii 20 de ani de către autorități ca alternativă la DN1, dar rămase exclusiv la stadiu de vorbe și hârtii doar că acum s-a ajuns la o nouă etapă, a analizei „multicriteriale”.
Centurile stațiunilor, corelate cu autostrada
„În urma discuţiilor cu reprezentanţii Ministerului Transporturilor şi ai CNAIR, traseele variantelor ocolitoare de la Comarnic şi Azuga-Buşteni au fost corelate cu traseul viitoarei autostrăzi Ploieşti-Comarnic-Braşov, urmând să devină proiecte complementare. Aceste artere sunt indispensabile, odată cu construirea Autostrăzii Zăpezii, pentru a asigura fluenţa traficului spre şi dinspre şoseaua de mare viteză. Schimbarea abordării a presupus şi modificarea denumirii obiectivelor de investiții din Variantă Ocolitoare în Acces rutier complementar descărcare A3, fiind aprobată de către consilierii judeţeni în şedinţa extraordinară din data de 6 septembrie”, se arată în comunicatul de presă al CJ Prahova.
Acest demers al schimbării denumirii drumului din variantă ocolitoare în descărcare de trafic ajută în atragerea de fonduri guvernamentale și/sau externe, potrivit sursei citate.
Pasarele au fost date uitării
Tot Consiliul Județean Prahova mai informează că lucrările la tronsonul de autostradă care va traversa județul Prahova se află în stadiul de „analiză multicriterială”.
Până să se ajungă la noul stadiu de „descărcare”, variantele ocolitoare ale stațiunilor montane au trecut prin tot felul de transformări și au avut „n” trasee: ba pe malul râului Prahova, cu viaducte și tuneluri, pe partea dreaptă a sensului de urcare, ba au traversat Munții Baiului, ba au supratraversat calea ferată. Mai recent se dărâma aproape un întreg cartier de clădiri vechi din orașului Azuga pentru a face loc centurii ocolitoare, pentru ca apoi să o mute prin spatele Spitalului de Ortopedie din oraș. De la începutul anilor 2000 se tot vorbește despre soluțiile salvatoare care vor descongestiona traficul pe DN1, însă toate modificările au fost cu pixul pe hartă.
La începutul anului, CJ Prahova venea cu o nouă propunere, alta decât centurile ocolitoare, și anume lifturi și scări rulante pentru pietonii care doresc să traverseze DN1 și din cauza cărora se blochează traficul pe cel mai circulat drum al țării. Instalaţiile ar fi urmat să fie montate în dreptul pasarelelor care supratraversează DN1, la Comarnic, Bușteni și Azuga. Anunțul a fost făcut de către reprezentanții Consiliului Județean Prahova pe 30 ianuarie 2020, iar de atunci nimic nu s-a realizat, în continuare vechile pasarele, montate în 2013, au rămas la locul lor, la fel de nefolosite și în mare parte ruginite.
Vor apărea semafoare pe raza localității Comarnic
Cât despre Autostrada Zăpezii, o ultimă aberație lansată pe piață drept soluție tehnică se referă la săparea unui tunel de 14 kilometri pornind din dreptul municipiului Câmpina, propunere respinsă de ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, și catalogată drept „soluție la mișto” .
În timp ce autoritățile lansează aceste aberații și chiar recunosc asta, DN1 se degradează vizibil. O intervenție la carosabil, la intrare în Ploiești de pe DN1, a creat haos în trafic la începutul acestei săptămâni. Coloanele de mașini pe sensul de urcare spre Brașov s-au format pe câțiva kilometri, pentru că în zona lucrărilor de asfaltare se circula alternativ pe o singură bandă.
Cert este că traficul pe DN1 va fi și mai aglomerat, în condițiile în care, spre finalul anului, se preconizează montarea unor semafoare în Comarnic, la intersecția din dreptul fostei fabricii Vulturul, unde deja a început construirea unui supermarket.
Sorin Popa, primarul orașului Comarnic, a precizat că soluția unui sens giratoriu a fost exclusă din lispsă de spațiu.