Primăria Brașov a semnat încă din decembrie 2019 un contract de finanțare nerambursabilă din fonduri europene pentru amenajarea unor benzi de circulație dedicate transportului public. Prima variantă de proiect a fost prezentată în toamna lui 2020, de către firma Henza Business din Voluntari cu care se semnase contractul pentru proiectare, iar de atunci, a rămas „în verificări”, deoarece traseele propuse inițial nu au fost agreate de actuala conducere a municipalității.
După doi ani în care proiectul a rămas într-un stadiu incert, recent, a apărut o rază de speranță că ar mai putea fi implementat și nu se vor pierde banii europeni. Astfel, a fost emis certificatul de urbanism care stabilește condițiile și cerințele în vederea obținerii autorizației de construcție pentru lucrări.
Conceptul proiectului se referă la implementarea unor măsuri de separare a căii de rulare a mijloacelor de transport public, în scopul creșterii vitezei de deplasare și diminuării duratei călătoriei. În același timp sunt vizate măsuri de restricționare a circulației autoturismelor private prin diminuarea tramei stradale și descurajarea parcării în zonele aglomerate. Pe scurt, proiectul vizează: restricționarea circulației autoturismelor și promovarea (prin dezvoltare) a transportului public ecologic.
Amenajarea benzilor dedicate era propusă pe următoarele trasee:
Traseul 1 – Str. Poienelor, Calea București, Str. Toamnei, Str. Hărmanului, B-dul Mihail Kogălniceanu, B-dul Iuliu Maniu, Str. Nicolae Iorga, Str. Lungă, Calea Făgărașului, Șoseaua Cristianului;
Traseul 2 – Șoseaua Cristianului, Calea Făgărașului, Str. Lungă, B-dul Eroilor, B-dul 15 Noiembrie, Calea București;
Traseul 3 – B-dul Victoriei, pe ambele sensuri.
Lungimea traseului benzilor dedicate, cumulată pentru cele 3 trasee, este de 16.260 m (16,26 km), iar suprafața de trotuar ce se reabilitează în cadrul proiectului este de 4.700 m.