
Trenul legendar Orient Express a staționat astăzi în Gara Regală Sinaia, după doi ani de pauză din cauza restricțiilor impuse de pandemia de COVID-19. Sosirea trenului de lux compus din 15 vagoane este programată la ora 15:42 în București.
În timpul regimului comunist, Orient Express nu a circulat prin Romania, fiind interzis. Din 1998, celebra garnitură şi-a reluat traseul Paris-Istanbul, cu oprire la Sinaia și Bucureşti. Apoi, în 2009, circulația sa s-a oprit, urmând a fi reluată câțiva ani mai târziu. Ultima oară, Orient Express a fost în România în anul 2019, când a ajuns în după amiaza zilei de 26 august în Gara de Nord.
Programul complet și tarifele stabilite pot fi consultate aici.


O istorie de 139 de ani
Dacă în perioada 5 iunie 1883-august 1888, trenul „Orient-Express” a circulat doar pe relația Paris Est-Munchen-Viena-Budapesta-Timișoara-Vârciorova-Craiova-Pitești-București Nord-București Filaret-Giurgiu-Smârdan Port, de la 14 august 1888, prin inaugurarea noii rute terestre Paris Est-Viena-Budapesta-Belgrad-Sofia-Constantinopol, prin Șerbia și Bulgaria, aveau să existe două ramuri concurente.
Pentru a atrage traficul internațional, statul roman, în paralel cu realizarea legăturii feroviare București Nord-Constanța Port (finalizată prin inaugurarea la 14/26 septembrie 1895 a complexului de poduri dunărene ”Carol I” de pe relația Fetești-Cernavodă) a modernizat, cu mari eforturi bugetare, portul Constanța și a înființat Serviciul Maritim Român (S.M.R.) ale cărui vapoare (”lebedele albe ale Bosforului”), cele mai elegante din Marea Neagră, conduceau călătorii trenurilor de lux pe relația Constanța Port-Constantinopol Port, la Cornul de Aur.
La inițiativa Direcțiunii Generale CFR, stația Constanța Port avea să devină stația finală, pentru parcursul romănesc, nu numai pentru trenul Orient-Express ci și pentru alte garnituri de lux prestigioase precum London/Ostende-Constantza-Constantinopole Express (inaugurat pe 12 noiembrie 1895) și Berlin-Lemberg-Constantza (inaugurat pe 1 Mai 1899).
Circulația prin România a trenului Orient-Express a continuat și în perioada interbelică, iar în anul 1938 s-au achiziționat doua motonave moderne, Transilvania și Basarabia.


