Producătorul de avioane Airbus caută peste 1.000 de angajați noi pentru accelerarea planificată a producției doar până la jumătatea anului 2023. După ce producția a fost oprită drastic în timpul pandemiei de coronavirus, acum este programată să crească din nou treptat – până la nivelul record de 75 de unități din familia A320 în 2025.
„În consecință, facem angajări”, a spus șeful noii structuri a filialei de asamblare Airbus Aerostructures, Andre Walter. „Am angajat 700 de angajați permanenți și aproximativ 1.400 de lucrători temporari anul trecut și anul acesta”. Aceste valori se aplică tuturor construcției de aeronave civile din Germania, care include și asamblarea finală la filiala Airbus Operations.
Potrivit lui Walter, setările anterioare sunt departe de a fi suficiente. Alte 150 de posturi noi urmează să fie ocupate până la jumătatea anului 2023 pentru producția de carcasă de fuzelaj doar în Nordenham, pe Lower Weser. Iar pentru Hamburg, a doua cea mai mare locație Airbus după Toulouse, Walter a stabilit necesarul suplimentar de personal până la jumătatea anului viitor la 800 până la 1 000.
Potrivit lui Walter, Airbus are în prezent un total de 21 450 de angajați în locațiile germane din producția de avioane civile. 8.400 dintre acestea se află în locațiile Aerostructures din Hamburg, Bremen, Nordenham și Stade. El a descris găsirea suficienților angajați calificați ca fiind cea mai mare provocare.
„Nu putem doar angaja de pe piață, trebuie să aveți o licență de producție la noi, pe care apoi trebuie să o achiziționați într-o fază practică înainte de a putea construi efectiv o aeronavă”, a spus managerul Airbus.
Producătorul de avioane nu este singurul care caută muncitori calificați. „Alte industrii și sectoare au crescut drastic în ultimele luni, ceea ce înseamnă că peste tot sunt căutați muncitori calificați și bineînțeles că suntem în competiție acolo”.
La două luni după începerea noii structuri de grup, Walter a tras un sold intermediar pozitiv. „Vedem deja beneficii mari în scurt timp în ceea ce privește implementarea planificării noastre de producție în fabricile individuale”, a spus el. Airbus a decis să grupeze toate fabricile implicate în producția și echiparea componentelor structurale, cum ar fi secțiunile fuzelajului, într-o nouă filială în 2022.
Din cauza unui conflict violent cu IG Metall cu privire la conversie, noua filială Aerostructures din Germania a putut începe abia la 1 iulie; omologul corespunzător din Franța (Airbus Atlantic) lucrează în noua structură de la începutul anului. De asemenea, filiala Airbus Premium Aerotec, cu locații în Augsburg, Varel în Saxonia Inferioară și Brașov în România, urmează să fie integrată până la jumătatea anului 2025.