Noul regulament taxi, inclus pentru a VI-a oară pe ordinea de zi a Consiliului Local Braşov, a fost într-un final aprobat. Desigur, doar după o serie de discuții în contradictoriu între aleșii locali, care au durat mai bine de două ore.
Deși părea că s-a ajuns la un consens politic și se discutase și se convenise și cu reprezentanții companiilor de taximetrie asupra modificărilor operate, opiniile divergente nu au lipsit din cadrul ședinței, chiar dacă o serie dintre ideile expuse nu prea aveau nici o legătură cu problemele pe care le au taximetriștii în actualul context economic sau cu problema înverzirii flotelor auto ale companiilor de profil. Până la urmă, aleșii au decis să adopte și un amendament la regulament, respectiv că se renunță la obligativitatea deținerii de sisteme GPS, cu condiția ca operatorii să dețină aplicația necesară operării unui astfel de serviciu.
Astfel, odată cu adoptarea acestui act, vor crește și tarifele. De la 1 august, tariful maximal pentru cursele pe timp de zi va fi de 2,99 lei/km, tariful de noapte urmând să rămână la nivelul maximal de 3,5 lei/km.
Stații de încărcare pentru mașini electrice, promise în toate stațiile taxi
De altfel, prin acest regulament, până la final 2023 companiile de taximetrie trebuie să aibă o treime din parcul auto minim Euro 6, până la final de 2024, majoritar Euro 6, iar la final de 2025 întregul parc auto să fie Euro 6 și o treime să fie hibrid. În plus, primarul Allen Coliban a precizat că ar urma să fie amenajate stații de încărcare pentru mașinile electrice în toate stațiile taxi, astfel încât să existe infrastructura necesară pentru ca firmele de profil să îți înverzească flota. Acesta a adăugat faptul că, la această oră, există doar 3 mașini taxi electrice 58 hibride, din cele peste 1.400.