
O parte dintre vechile clădiri nefuncționale și degradate ale Academiei Forțelor Aeriene Henri Coandă ar urma să fie demolate, iar în locul acestora să fie construit un nou pavilion, care să aibă atât săli de clasă și laboratoare, cât și spații de cazare pentru studenți.
Investiția este estimată la suma de 56.926.476,38 lei fără TVA, respectiv 67.742.506,89 lei cu TVA, iar în prezent este în curs de derulare licitația pentru proiectarea și execuția lucrărilor, care au fost aprobate prin hotărâre guvernamentală anul trecut.
Clădirea ar urma să aibă cinci tronsoane, iar regimul maxim de înălțime va fi de 6 etaje, urmând ca la subsol să fie amenajată și o parcare.
„Primul tronson, pornind de la sud, este reprezentat de corpul aulei mari și va avea o structura mixtă, din beton armat și grinzi metalice. Tronsonul va fi D+P. La demisol se realizează o parcare auto cu acces pietonal, iar la parter se realizează o sală de tip amfiteatru; al doilea tronson, reprezentat de corpul cu amfiteatre și săli de ședințe, va avea structura din beton armat și șarpantă metalică, cu regim de înălțime P+E; va adăposti, la parter, cele două săli mari de ședințe de câte 100 de persoane și foyerul principal, iar la etaj cele două aule de câte 200 de persoane și foyerul amfiteatrului; al treilea tronson va avea regim de înălțime D+P+E, va avea structura din beton armat cu acoperiș terasă și va adăposti zona de acces principală și spații adiționale, grupuri sanitare pe toate nivelele, depozite, laboratoare și spații tehnice la demisol și o sală de ședințe la etaj; al patrulea tronson va avea structura din beton armat cu acoperiș terasă, cu regim de înălțime Sp+P+6E, cu retragere la ultimul nivel și va adăposti, la demisol, o parcare auto cu acces pietonal, laboratoare, spații tehnice și administrative, camere tehnice și unități de cazare de la parter până la etajul 4 și spații administrative, sală de ședințe, birouri și grupuri sanitare la ultimele două etaje; al cincilea tronson va avea structura din beton armat cu acoperiș terasă, cu regim de înălțime D+P+4E și va adăposti o parcare auto cu acces pietonal la demisol și camere tehnice și unități de cazare la celelalte niveluri”, este structura clădirii.
Contractul încheiat cu constructorul se va derula pe o perioadă de 5 ani, urmând să fie atribuit în funcție de cel mai bun raport calitate – preț.